Edinilen bilgilere göre, sınav başladıktan yaklaşık 10 dakika sonra sınıfta bulunan bir öğrenci sağlık kaynaklı bir durum nedeniyle zor anlar yaşadı. Yaklaşık 20-25 dakika boyunca sınıfta yoğun koku oluştuğu, bu durumun öğrencilerin dikkatini dağıttığı ve sınava odaklanmalarını zorlaştırdığı öne sürüldü.
İddiaya göre yaşanan durumun ardından öğrenci, salon başkanı olaya müdahale ederek öğrenci sınıftan çıkarıldı. Daha sonra temizlik görevlilerinin sınıfa girerek temizlik yaptığı, oturma sırasının üstünü ve altını temizlediği, bu süreçte sınav ortamının ve öğrencilerin konsantrasyonunun olumsuz etkilendiği belirtildi.
Başlangıç ve sonuç itibariyle her dakikası önemli olan bir sınava bir saati aşkın süren bu olayın, sınav salonunda bulunan öğrencilerin yaşanan olay nedeniyle büyük stres yaşadığı, motivasyonlarının düştüğü ve sınav performanslarının olumsuz etkilenmiş olabileceği ifade edildi.
Mağduriyet yaşadığını belirten adayların konuyla ilgili ÖSYM'ye itiraz başvurusu yaptığı öğrenilirken, öğrenciler ÖSYM'den yaşanan olağan dışı durumun değerlendirilmesini ve gerekli incelemenin yapılarak mağduriyetlerinin giderilmesini talep etti.