Avrupa genelinde etkisini artıran aşırı sıcak hava dalgaları yalnızca günlük yaşamı değil, iş yaşamını da olumsuz etkiliyor. Fransa’da Yeşiller Partisi, iş yerlerindeki sıcaklık tehlikeli boyutlara ulaştığında, çalışanların sağlığını koruyacak yeni bir izin hakkı getirilmesini önerdi.
Partinin gündeme getirdiği düzenlemeye göre, iş yerinde termometre 40 dereceyi aştığında çalışanların “iklim izni” alabilmesinin önü açılacak. Bu iznin yıllık 5 günle sınırlandırılması öngörülürken, yalnızca aşırı sıcak havalar için değil, sel ve yangın gibi olağanüstü iklim olaylarında da kullanılması teklif ediliyor.
Fransa’da özellikle başkent Paris ve çevresinde son günlerde yaşanan sıcak hava dalgası nedeniyle hastanelere başvurularda ciddi bir artış gözlendi. Edinilen bilgilere göre, sadece son 24 saatte yaklaşık 3 bin kişi sıcak çarpması ve benzeri sağlık sorunları nedeniyle sağlık kuruluşlarına başvurdu.
Yeşiller Partisi, önerinin hayata geçirilmesi için 21 Haziran’da bir imza kampanyası başlatırken, şu ana kadar yaklaşık 8 bin 800 kişinin desteğini topladı.
İklim değişikliğinin iş dünyası üzerindeki etkileri tartışılırken, Fransa’daki bu teklif Avrupa’da benzer adımların gündeme gelmesine yol açabilir.
Haber Kaynağı : 12punto