Birlik ve Dayanışma Sendikası, Şube Başkanı Hacı Yusuf Eryazğan hakkında yürütülen disiplin süreçlerine ilişkin yazılı bir açıklama yaptı. Açıklamada, söz konusu işlemlerin yalnızca bireysel bir disiplin süreci olarak değerlendirilemeyeceği belirtilerek, sağlık çalışanlarının anayasal haklarına, sendikal örgütlenme özgürlüğüne ve ifade hürriyetine yönelik sistematik bir baskının parçası olduğu ifade edildi.
Birlik ve Dayanışma Sendikası Genel Başkanı Dr. Ahmet Mehlepçi, eleştirel görüşleri ve sendikal faaliyetleri nedeniyle Eryazğan hakkında peş peşe soruşturmalar açıldığını, ağır disiplin cezalarının talep edildiğini ve yoğun idari baskıya maruz bırakıldığını açıkladı.
‘DİSİPLİN CEZASINA KONU EDİLDİ’
Dr. Ahmet Mehlepçi açıklamasında, soruşturmaya konu edilen sosyal medya paylaşımları hakkında savcılık tarafından herhangi bir suç unsuruna rastlanmadığını ve kovuşturmaya yer olmadığı yönünde karar verildiğini belirterek, “Savcılığın suç unsuru görmediği paylaşımlar disiplin cezasına konu edildi” ifade edildi.

Açıklamada, idarenin disiplin yetkisinin sendikal faaliyetleri engellemenin veya eleştirel görüşleri susturmanın aracı haline getirilemeyeceği vurgulanırken, Anayasa'nın güvence altına aldığı ifade özgürlüğü, sendika hakkı ve hak arama özgürlüğünün kamu görevlileri açısından da vazgeçilmez temel haklar olduğu kaydedildi. Birlik ve Dayanışma Sendikası, Eryazğan'ın yalnız olmadığını, sürecin sonuna kadar hukuki, idari ve sendikal tüm mücadele yollarının kullanılacağını bildirdi.
‘AMAÇ SAĞLIK ÇALIŞANLARINA GÖZDAĞI VERMEK’
Konuya ilişkin değerlendirmede bulunan Birlik ve Dayanışma Sendikası Şube Başkanı Hacı Yusuf Eryazğan ise, daha önce aşı tedarikindeki sorunları gündeme taşıdığı gerekçesiyle açılan davanın Bakanlık tarafından kaybedildiğini hatırlattı. Bugün ise savcılığın dahi suç unsuru görmediği aile hekimliğiyle ilgili X platformundaki paylaşımlarının disiplin cezasına gerekçe yapıldığını söyleyerek “Amaç sağlık çalışanlarına gözdağı vermek” dedi.