Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Cumhurbaşkanlığı Külliyesi'nde gerçekleştirilen "Mah-ı Muharrem Oruç Açma Lokması" programında önemli mesajlar verdi. Muharrem ayının manevi anlamına dikkat çeken Erdoğan, Kerbela hadisesinin İslam dünyasının ortak hafızasında derin izler bıraktığını söyledi.
Konuşmasında yaklaşan Aşure Günü'ne değinen Erdoğan, Hazreti Hüseyin ve Kerbela'da şehit edilen yol arkadaşlarını rahmet ve hürmetle andı. Kerbela'nın acısının asırlar geçmesine rağmen unutulmadığını belirten Erdoğan, bu hüznün bugün de aynı derinlikle hissedildiğini ifade etti.
Erdoğan, "Kerbela'nın acısını yüreğimizde hâlâ taşıyoruz. Hazreti Hüseyin Efendimiz ve beraberindeki dava arkadaşlarının yaşadığı büyük acının kederini 14 asırdır ilk günkü gibi hissediyoruz" dedi.
Kerbela'da yaşananların yalnızca bir tarih olayı olmadığını vurgulayan Cumhurbaşkanı Erdoğan, hak ve hakikatin hiçbir zaman yok olmadığını belirterek, Ehl-i Beyt sevgisinin milletin manevi dünyasında çok özel bir yere sahip olduğunu dile getirdi.
Anadolu'nun her köşesinin Ehl-i Beyt muhabbetiyle yoğrulduğunu ifade eden Erdoğan, bu sevginin toplumsal birlik ve kardeşliğin en önemli unsurlarından biri olduğunu söyledi.
Konuşmasının önemli bölümünde birlik ve beraberlik vurgusu yapan Erdoğan, Müslümanların ayrışma ve fitne girişimlerine karşı ortak değerler etrafında kenetlenmesi gerektiğini belirtti. Kur'an-ı Kerim'de yer alan kardeşlik ve birlik çağrısını hatırlatan Erdoğan, toplumsal dayanışmanın korunmasının önemine dikkat çekti.
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Muharrem ayının manevi atmosferinin, kardeşlik bağlarını güçlendirmeye ve ortak değerler etrafında buluşmaya vesile olmasını temenni ederek konuşmasını tamamladı.