Fransa’da Ebola virüsü paniği yaşanıyor. Fransa Sağlık Bakanı Stephanie Rist, ülkede görülen ilk Ebola vakasıyla temas ettiği değerlendirilen 5 kişinin önlem amacıyla karantinaya alındığını duyurdu.
France 2 kanalına konuşan Rist, Kongo Demokratik Cumhuriyeti’ndeki insani yardım görevinden dönen bir doktorda Ebola virüsü tespit edildiğini açıkladı. Bakan, doktorun deneyimli bir sağlık çalışanı olduğunu ve uçuş sırasında hastalığın henüz bulaşıcı aşamada olmadığı yönünde değerlendirme yapıldığını belirtti.
Açıklamaya göre doktor, uçuş sırasında baş ağrısı şikayetini yetkililere bildirdi. Uçağın inişinin ardından sağlık ekipleri tarafından karşılanan doktor doğrudan hastaneye sevk edilerek 21 günlük karantina sürecine alındı.
Sağlık ekiplerinin yürüttüğü temaslı takibi sonucunda doktorla yakın temasta bulunduğu değerlendirilen 5 kişi de tedbir amacıyla karantinaya alındı.
Fransa Sağlık Bakanlığı tarafından yapılan açıklamada bunun Fransız topraklarında bu dönemde tespit edilen ilk Ebola vakası olduğu belirtildi. Başbakan Sebastien Lecornu’nun gelişmeleri yakından takip ettiği aktarıldı.
Öte yandan Fransa Hükümet Sözcüsü Maud Bregeon, kamuoyuna yaptığı açıklamada Ebola kaynaklı riskin şu an için kontrol altında olduğunu ifade etti.
Kongo’daki Ebola salgını sürüyor
Kongo Demokratik Cumhuriyeti’nin doğusundaki Ituri eyaletinde bildirilen 246 şüpheli vaka ve 65 ölüm sonrası 15 Mayıs’ta Ebola salgını ilan edilmişti. Dünya Sağlık Örgütü de 17 Mayıs’ta uluslararası halk sağlığı acil durumu kararı almıştı.
Yetkililer, mevcut salgının nadir görülen “Bundibugyo” varyantından kaynaklandığını ve bu varyanta yönelik onaylı bir tedavi ya da aşının bulunmadığını belirtiyor.