Ana içeriğe geç

Hürmüz Boğazı'ndan geçiş yapan Türk gemisi sayısı belli oldu

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, savaşın başından bu yana 11 Türk sahipli geminin Hürmüz Boğazı'nı geçerek körfezden güvenle ayrıldığını duyurdu. Bölgede hala 177 Türk vatandaşının görev yaptığı 7 gemi bulunduğunu belirten Uraloğlu, mürettebatın güvenliği için devletin tüm birimleriyle teyakkuz halinde olduğunu açıkladı.

Hürmüz Boğazı'ndan geçiş yapan Türk gemisi sayısı belli oldu
Haber3
16

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, savaşın başlamasından itibaren küresel ticaretin ve güvenliğin sıcak noktası haline gelen Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'ndeki Türk sahipli gemilerin durumuna ilişkin kritik verileri kamuoyuyla paylaştı.

11 Gemi Körfezden Çıktı

Bakan Uraloğlu'nun resmi sosyal medya hesabı üzerinden yaptığı açıklamaya göre, bölgede görev yapan Türk gemileri ve mürettebatının durumu devletin ilgili birimlerince anbean izleniyor. Uraloğlu, "Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’ndeki gelişmeleri anbean takip ediyor, bölgedeki gemiler ve vatandaşlarımızla sürekli temas halinde bulunuyoruz. Son olarak 21 Haziran sabahı 2 gemimizin terkiyle birlikte savaşın başlangıcından bu yana Türk sahipli 11 gemimiz Hürmüz Boğazı’nı güvenli şekilde geçerek körfezden ayrıldı. Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’nde bulunan toplam 7 gemide 177 vatandaşımız görev yaparken, söz konusu gemilerden biri Türk bayrağı taşıyor. Her koşulda vatandaşlarımızın ve gemilerimizin güvenliği için gerekli tüm tedbirleri almaya devam ediyoruz" ifadelerini kullandı.

DHA

Kaynağa Git

İlgili Haberler