İsviçre'de, geçen pazar günü ABD ile İran arasında yapılan ilk müzakerelerin olumlu sonuç vermesinin ardından taraflar, müzakereleri önümüzdeki hafta sürdürmeye hazırlanıyor. Arabulucu ülke Pakistan'ın Başbakanı Şahbaz Şerif, müzakerelerin ikinci oturumunun gelecek hafta yapılacağını ve kendisinin de İran'ın başkenti Tahran'a bir ziyaret gerçekleştireceğini bildirdi.
Katar Dışişleri Bakanı Şeyh Muhammed bin Abdurrahman Âl-i Sâni, Financial Times'a (FT) verdiği röportajda, mutabakatta yer alan Hürmüz Boğazı, nükleer program ve İran'a sağlanacak 300 milyar dolarlık fona ilişkin açıklamalar getirdi. İran ile Umman Sultanlığı arasında Hürmüz Boğazı'nın yönetimi için görüşmeler sürerken İran dışındaki tüm taraflar, boğazdan geçişlere ücret uygulanmaması noktasında ortak fikir bildirdi.
Böylelikle ABD, Katar, Pakistan ve Umman, Hürmüz Boğazı'ndan geçen gemilerden ücret alınmaması konusunda ortak görüş bildirdi. Katar ve Umman yönetimi, geçiş ücretine kesin olarak karşı çıkarken, ABD de bu uygulamayı reddetti.
Odatv.com