EuroLeague'de gelecek sezon takım sayısının 20 olarak korundu ve Beşiktaş'ın lige dahil edilmesi kararı alındı. AS Monaco'nun geçici olarak EuroLeague'den ayrılmaya hazırlanma kararı alması sonrası oluşan boşluğu, 13 hissedar kulübün oy birliğiyle Beşiktaş doldurdu.
TÜRKİYE'DEN 3. TAKIM
EuroLeague yönetimi ve kulüp hissedarlarının, yoğun maç takvimini hafifletmek amacıyla takım sayısını 19'a düşürme seçeneğini ciddi şekilde değerlendirdi ama bugün yapılan Euroleague Commercial Assets Yönetim Kurulu toplantısında Beşiktaş, Fenerbahçe Beko ve Anadolu Efes'in ardından Türkiye'yi temsil eden üçüncü kulüp oldu.
Beşiktaş, 2025-26 sezonunda EuroCup'ta finale kadar yükselmiş ancak finalde JL Bourg'a kaybederek turnuvayı ikinci sırada tamamlamıştı. Normal şartlarda EuroLeague bileti alma şansı bulunan Fransız temsilcisi JL Bourg'un ise bu hakkı kullanmayacağını açıklaması, Beşiktaş'ın önünü açan gelişmelerden biri oldu.
KONFERANS SİSTEMİNE GEÇİLİYOR
EuroLeague, 2027-28 sezonundan itibaren 24 takımlı formata geçecek.Yeni sistemde konferans formatının devreye alınmasının beklendiği ve bu yapının hissedar kulüplerden geniş destek gördüğü ifade edildi. Son dakika değişikliği yaşanmaması halinde 2027-28'den itibaren 24 takımlı yapıya geçiş planının toplantıda resmiyet kazanması bekleniyor.
EUROLEAGUE RESMEN AÇIKLADI!
EuroLeague'den yapılan resmi açıklama ile yeni sezonda yer alan takımlar resmen açıklandı. Beşiktaş ve Paris Basketbol, takım sayısının 20'ye çıkmasıyla yeni sezonda dahil edilen yeni takımlar oldu.