Ana içeriğe geç

Aksaray'da yetişiyor, dünya peşinde! Sırrı içindeki 2 maddede

Aksaray’ın ata tohumundan yetişen organik sarımsak, yüksek selenyum ve germanyum içeriğiyle bu yıl da ilaç sektörünün gözdesi oldu. Rekoltenin iki kat arttığı sarımsaklar, antibiyotik üretiminde kullanılmak üzere İspanya ve Rusya’daki firmalara ihraç edilecek.

Aksaray'da yetişiyor, dünya peşinde! Sırrı içindeki 2 maddede
Türkiye Gazetesi
16

Aksaray’ın ata tohumundan yetişen organik sarımsak, yüksek selenyum ve germanyum içeriğiyle bu yıl da ilaç sektörünün gözdesi oldu. Rekoltenin iki kat arttığı sarımsaklar, antibiyotik üretiminde kullanılmak üzere İspanya ve Rusya’daki firmalara ihraç edilecek.

Aksaray'da kente özgü ata tohumlarından yetiştirilen organik sarımsakların hasadı başladı. İçerisindeki selenyum ve germanyum oranlarının oldukça yüksek olması nedeniyle yurt dışında özellikle antibiyotik fabrikaları tarafından ilgi gören Aksaray sarımsağı bu yıl İspanya ve Rusya'daki ilaç firmasına gönderilecek. Yoğun yağışlı geçen bir sezonun ardından oldukça verimli olarak yetişen sarımsakta bu sene rekolte 2 kat arttı.

REKOLTE İKİYE KATLANDI

Bu yılki rekoltenin 3 ile 4 ton arasında olduğuna dikkat çeken sarımsak üreticisi Uğur Öngün, "Aksaray'ımıza özgü ata tohumundan yetiştirdiğimiz organik sarımsaklarımızın hasadını yapıyoruz. Geçen yıla oranla bu yılki rekoltemiz ortalama 2 katı üzerinde. Geçen yıl 2-2,5 ton bandındaydı, bu yıl hasat yapıyoruz ortalama rekoltemiz 3 ton ile 4 ton arasında seyrediyor" dedi.

"İSPANYA VE RUSYA'YA GİDECEK"

Rusya ve İspanya'nın dışında Almanya gibi birçok ülkenin de sarımsak talebi olduğuna dikkat çeken Öngün, "Bu yılki ürettiğimiz sarımsaklar bize yatırım için makine gönderen İspanya ve Rusya'ya gidecek. Almanya ve bazı diğer ülkeler vardı aslında ama bu yıl ürünümüzü yetiştirme şansımız kalmadı. Rusya sarımsaklarımızı genelde antibiyotik firmasında değerlendiriyor. Ata tohumundan yetiştirilen bu sarımsakların genellikle selenyum ve germanyum oranları çok yüksek olduğu için, soğuk kış şartlarına, yağışların oluşturduğu bir takım hastalıklara en çok dayanıklı bir çeşit bu. Bu yıl yoğun yağan yağışlarda dolayı bazı tarlalarımızda hiç sulama yapmadık. Sadece 9. aydan 6. ay hasat günümüze kadar hiç sulama yapmadığımız parsellerimiz var. Oradaki rekoltelerde hemen hemen 2-3,5 ton arasında seyretmekte" dedi.

Kaynağa Git

İlgili Haberler