Ana içeriğe geç

Rojava protestolarına katılan 3 Eğitim Sen yöneticisi sürgün edildi

Şırnak'ta Rojava protestoları ve taziyelere katıldıkları gerekçesiyle açığa alınan 3 KESK’li emekçi, Yozgat, Hatay ve Antep'e sürgün edildi

Rojava protestolarına katılan 3 Eğitim Sen yöneticisi sürgün edildi
Artı Gerçek
16

Artı Gerçek- Şırnak'ta Rojava’ya dönük saldırılara dair yapılan açıklamalara ve taziyelere katıldıkları gerekçesiyle açığa alınan Eğitim ve Bilim Emekçileri Sendikası (Eğitim Sen) yöneticisi 3 emekçi, Yozgat, Hatay ve Antep'e sürgün edildi.

TOPLUMSAL SORUNLARA KARŞI YILLARDIR MÜCADELE VERİYORLAR

Bölgede süregelen ekolojik yıkım, tecavüz ve kadın katliamı gibi toplumsal sorunlara karşı yıllardır aktif bir şekilde mücadele eden Eğitim Sen Şırnak Şube Eşbaşkanı Adnan Şenbayram, Şube Yöneticisi Mesut Aslan ve Eğitim Sen Cizre Temsilciliği Yöneticisi Nizam Kaplan hakkında ihraç talebiyle soruşturma sürerken, emekçiler sürgün edildi. Şenbayram Hatay’ın Reyhanlı ilçesine, Aslan Yozgat’ın Yerköy ilçesine, Kaplan ise Antep'in merkez Şahinbey ilçesine sürgün edildi.

SÜRGÜN KARARINA KARŞI HUKUK MÜCADELESİ BAŞLATACAKLAR

Açığa alınma kararına karşı 3 haftadır her cuma günü Şırnak merkezde bulunan Cumhuriyet Meydanı’nda Adalet Nöbeti tutan emekçiler, sürgün kararına karşı yürütmenin durdurulması talebiyle İdare Mahkemesi’ne itirazda bulunacak.

EĞİTİM SEN YÖNETİCİSİ ÖRÜKER İÇİN KARAR BEKLENİYOR

Öte yandan 3 emekçiyle birlikte açığa alınan SES Şırnak Şube Yöneticisi Abdulkadir Örüker ile ilgili bir sürgün kararı verilmedi. Örüker hakkında yürütülen soruşturma ile ilgili nihai kararın 1 Temmuz’da çıkması bekleniyor.

NE OLMUŞTU?

Eğitim Sen ile SES Şırnak Şube yönetim kurulu üyesi 4 emekçi hakkında taziye ve Rojava’ya dönük saldırılara dair yapılan açıklamaya katıldıkları gerekçesiyle soruşturma açılmıştı. Yaşamını yitirdiği açıklanan Fatma Firdevs Gök için 8 Ocak 2026 tarihinde kurulan taziyeye katıldıkları gerekçesi ile Adnan Şenbayram, Mesut Aslan, Nizam Kaplan ve Abdulkadir Örüker hakkında, 28 Ocak tarihinde Şırnak Valiliği’nin onayıyla görevden uzaklaştırma kararı alınmıştı. Bu karar 2-3 Şubat tarihlerinde dört emekçiye tebliğ edilmişti.

'YÜRÜYÜŞ VE TAZİYELERE NE AMAÇLA KATILDINIZ?'

Bakanlık müfettişleri; tarafından 6-10 Şubat tarihleri arasında ifadeleri alınan emekçilere, 14 Ocak’ta Şırnak Emek ve Demokrasi Platformu öncülüğünde İdil, Cizre, Silopi ve Şırnak kent merkezde Rojava ile ilgili düzenlenen yürüyüşlere katılıp katılmadıklarını, katıldıysalar hangi amaçla katıldıklarını, taziyeye neden katıldıklarını, söz konusu yürüyüşlere katılma amaçlarının ne olduğunu, neden katıldıkları ve bu şehirden ayrılmak isteyip istemediklerini sorumuştu.

YÜRÜYÜŞÜ DEM PARTİ DEĞİL, STK'LAR DÜZENLEDİ

Şırnak Valisi Birol Ekici'nin imzasını taşıyan, 30 Nisan 2026 tarihli yazıda "Örgüt mensubunun taziyesine katıldığınız, DEM partinin ve sivil toplum kuruluşlarının organize ettiği Suriye/Rojava'da yaşanan sözde katliamları protesto etmek ve kamuoyu gündemine taşımak için yapılan basın açıklamasına katıldığımız" iddiasının subuta erdiği sonuç ve kanaatine ulaşıldığından hakkınızda ‘657 Sayılı Devlet Memurları Kanunun 125/E-I maddesi uyarınca Devlet Memurluğundan Çıkarma’ ile cezalandırılmanız teklifi getirilmiştir” ifadeleri kullandı. R

Rojava’ya dönük saldırılara dair yapılan eylem ve etkinliklerin Demokratik Kurumlar Platformu ve Şırnak Emek ve Demokrasi Platformu öncülüğünde organize edilmesine rağmen Valilik tarafından “DEM Parti’nin düzenlediği etkinlik” olarak lanse edilmesi ve suçlama konusu yapılması dikkat çekmişti. (MEZOPOTAMYA AJANSI)

Kaynağa Git

İlgili Haberler