İngiltere'deki King's College London'da görevli bilim insanları, bazı besinleri tükettikten sonra sakız çiğnemenin sağlığa faydaları olduğunu ortaya çıkardı.
Araştırmacılar sakız çiğnemenin bazı sebzelerin faydalarını artırabileceğini gözler önüne sererken ıspanak, pancar ve lahana gibi nitrat açısından zengin sebzeleri yedikten sonra bu nitratların vücut tarafından dönüştürülmesi için sakız çiğnenmesi gerektiğini belirtti.
British Journal of Clinical Pharmacology'de yayınlanan bir çalışma, ıspanak, pancar ve lahana gibi nitrat açısından zengin sebzeler yedikten sonra şekerli sakız çiğnemenin bu süreci hızlandırmaya yardımcı olabileceğini buldu.
Vücudun topraktan sebzelerden emilen nitratların faydalarından yararlanabilmesi için, bu kimyasal bileşiğin ağızdaki bakteriler tarafından nitrik okside dönüştürülmesi gerektiği kaydedildi.
Katılımcılar, pişmiş pancardan daha yüksek nitrat içeriğine sahip pancar suyunu içtikten sonra üç ila altı saat boyunca şekerli sakız veya şekersiz sakız çiğnedi.
Şekerli sakız sadece tükürük asitliğini artırmakla kalmadı, aynı zamanda şekersiz seçeneğe kıyasla ağızda %45 daha fazla nitrit ve vücutta %25 daha yüksek nitrit seviyesine yol açtı.
Şekerli sakız çiğnemek ayrıca, sistolik kan basıncı (kalbin kanı dışarı pompaladığı zaman) ve diyastolik kan basıncı (kalbin atımlar arasında gevşediği zaman) ile ölçülen kan basıncını önemli ölçüde düşürdü.