Ana içeriğe geç

Kene kabusu sürüyor: Tokat'ta 8 kişi tedavi altında

Vücutlarına yapışan kene ısırığı sonrası rahatsızlanarak Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Hastanesi’nde Kırım Kongo Kanamalı Ateşi (KKKA) tanısıyla tedavi altına alınan 8 kişinin sağlık durumunun olumlu seyrettiği açıklandı.

Kene kabusu sürüyor: Tokat'ta 8 kişi tedavi altında
Karar
16

Tokat ve çevresinde farklı zamanlarda vücutlarına kene yapışması sonucu klinik belirtiler gösteren 8 vatandaş, Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi (TOGÜ) Hastanesi’ne başvurdu.

Yapılan tetkikler sonucunda, hastaların endemik bir zoonotik (hayvanlardan insanlara geçen) enfeksiyon olan Kırım Kongo Kanamalı Ateşi (KKKA) virüsü taşıdığı tespit edildi. Hastalar, hastanenin Enfeksiyon Hastalıkları Bölümü'nde izolasyon ve tedavi altına alındı.

TIBBİ DURUM KARARLI SEYREDİYOR

Hastaneden alınan güncel klinik verilere göre, uygulanan destekleyici ve antiviral tedavi protokollerinin ardından 8 hastanın da genel sağlık durumunun iyiye gittiği, hayati tehlikelerinin bulunmadığı ve tıbbi parametrelerinin stabil (kararlı) seyrettiği bildirildi. Bölgede kene kaynaklı vakalara karşı sağlık ekiplerinin takibi sürüyor.

Kaynağa Git

İlgili Haberler