Otomotiv Gazetecileri Derneği (OGD) tarafından düzenlenen “Türkiye’de Yılın Otomobili 2026” yarışmasının kazananı belli oldu. İstanbul’da gerçekleştirilen törende açıklanan sonuçlara göre Renault Clio, bu yılın birincisi olarak zirveye çıktı. Yarışma bu yıl 11’inci kez düzenlenirken, 67 otomotiv gazetecisi jüri olarak oy kullandı. Şubat 2025 ile Şubat 2026 arasında Türkiye pazarına sunulan 33 model, ilk etapta detaylı şekilde değerlendirildi.

FİNALE KALAN MODELLER
Final etabına BMW iX3, BYD Sealion 7, Citroen C5 Aircross, Hyundai Inster, Mercedes-Benz CLA, Renault Clio ve Togg T10F kaldı. Bu araçlar tasarım, yol tutuşu, ergonomi, yakıt tüketimi, emisyon, güvenlik, donanım seviyesi ve fiyat-performans gibi kriterlerle mercek altına alındı.
KAZANAN RENAULT CLİO OLDU
Tüm değerlendirmelerin ardından Renault Clio toplam 3.360 puan alarak yarışmayı birinci tamamladı. BMW iX3 ikinci sırada yer alırken, Togg T10F üçüncülüğü elde etti.

ÖDÜL GECESİNDE DİKKAT ÇEKEN KATEGORİLER
Gecede yalnızca ana ödül değil, farklı başlıklarda da kazananlar açıklandı. “Yılın Basın Lansmanı” ödülü Hyundai EV Tech Day İzmit Fabrika etkinliğine verildi.
“Yılın Tasarımı” ve “Yılın İnovatif Projesi” ödüllerini BMW iX3 kazanırken, model aynı zamanda “Yılın Premium Otomobili” seçildi.
Bu yıl ilk kez verilen “Jüri Özel Ödülü” ise TOSFED Başkanı Eren Üçlertoprağı’na takdim edildi.
SEKTÖRDEN DEĞERLENDİRME
OGD Yönetim Kurulu Başkanı Murat Öztürk, yarışmanın her yıl daha da büyüdüğünü ve markalar için önemli bir motivasyon kaynağı haline geldiğini söyledi. Özellikle elektrikli modellerin bu yıl öne çıktığını belirtti.
MAİS A.Ş. Genel Müdür Yardımcısı Levent Timur ise Renault Clio’nun ikinci kez “Türkiye’de Yılın Otomobili” seçilmesinin kendileri için gurur verici olduğunu ifade etti.