Ana içeriğe geç

Hürmüz'deki Türk gemilerine ne oldu? Bakan Uraloğlu açıkladı

Savaşın başlangıcından bu yana Türk sahipli 11 gemimiz, Hürmüz Boğazı'nı güvenli şekilde geçerek körfezden ayrıldı. Bölgede kalan toplam 7 gemide 177 Türk vatandaşı görev yapmayı sürdürüyor

Hürmüz'deki Türk gemilerine ne oldu? Bakan Uraloğlu açıkladı
Aydınlık
16

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'ndeki gelişmeleri anbean takip ettiklerini belirterek, "Son olarak 21 Haziran sabahı 2 gemimizin terkiyle birlikte, savaşın başlangıcından bu yana Türk sahipli 11 gemimiz, Hürmüz Boğazı'nı güvenli şekilde geçerek körfezden ayrıldı" açıklamasında bulundu.

Bakan Uraloğlu, sosyal medya hesabı üzerinden yaptığı paylaşımda, krizin yaşandığı Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'ndeki son duruma ve bölgedeki Türk denizcilerin güvenliğine ilişkin önemli veriler paylaştı. Bölgedeki gemiler ve Türk vatandaşlarıyla sürekli temas halinde bulunduklarını aktaran Uraloğlu, askeri hareketliliğin ve savaşın başlangıcından bu yana yürütülen tahliye ve geçiş süreçlerinin güvenli şekilde ilerlediğini bildirdi.

Bakanlığın anlık takipleri doğrultusunda, 21 Haziran sabahı 2 Türk sahipli geminin daha bölgeden çıkış yaptığı bilgisini veren Uraloğlu, böylece kriz süresince toplam 11 Türk sahipli geminin Hürmüz Boğazı'nı emniyetli bir şekilde geride bırakarak körfez hattından çıkış yapmayı başardığını ifade etti.

BÖLGEDE BULUNAN GEMİLER VE VATANDAŞLAR İÇİN TÜM TEDBİRLER ALINIYOR

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, tahliye edilenlerin yanı sıra tehlikeli bölgede kalmaya ve görev yapmaya devam eden unsurların mevcut sayısal dökümünü de kamuoyuyla paylaştı. Bakan Uraloğlu, duruma ilişkin şu sayısal verileri aktardı:

"Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'nde bulunan toplam 7 gemide 177 vatandaşımız görev yaparken, söz konusu gemilerden biri Türk bayrağı taşıyor. Her koşulda vatandaşlarımızın ve gemilerimizin güvenliği için gerekli tüm tedbirleri almaya devam ediyoruz."

Kaynağa Git

İlgili Haberler