Ana içeriğe geç

Bu da İngiltere'nin yenidoğan skandalı

İngiltere'de yürütülen bir soruşturmada iki hastanede yıllarca devam eden ihmaller sonucunda 444 anne ve 76 yenidoğanın kötü bakım nedeniyle zarar gördüğü, bazılarının ise öldüğü tespit edildi.

Bu da İngiltere'nin yenidoğan skandalı
Nefes Gazetesi
16

İngiltere tarihinin en büyük doğum skandalıyla sarsılıyor... Nottingham'daki iki büyük hastanede yıllarca süren ihmaller, personel yetersizliği ve kötü muamele nedeniyle 500'den fazla anne ve bebeğin zarar gördüğü, hatta hayatını kaybedenlerin olduğu tespit edildi.

Doğum uzmanı Donna Ockenden liderliğinde yürütülen üç yıllık soruşturmanın sonunda yayımlanan 401 sayfalık rapora göre 13 yıl boyunca 444 kadın ve 76 yenidoğan yetersiz bakım nedeniyle zarar gördü. Bu kişiler arasında hayatını kaybedenler olduğu belirtildi.

Raporda söz konusu yetersiz bakımın "önlenebilir" olduğu ancak yetkililerin sorunu önlemek için yeterli çaba sarf etmediği aktarıldı.

BAKIM HATASI ÖLDÜRMÜŞ

Uzman heyet, 2006-2024 yılları arasında hayatını kaybeden 27 annenin durumunu incelediğinde bunlardan altısının doğrudan bakım hataları nedeniyle öldüğünü tespit etti.

31 yenidoğanın ise doktorlar ve ebeler daha farklı davransaydı hepsinin bugün hayatta olabileceği vurgulandı.

KORKUNÇ İHMALLER ZİNCİRİ

Raporda belirtilen ihmaller arasında doğum sırasında bebeklerin yeterince izlenmemesi, anne karnındaki bebeğin durumunu gösteren CTG kayıtlarının yanlış yorumlanması, bebeklerin sıkıntılı bir duruma girdiğinin fark edilmemesi ve ebelerin riskli vakaları doktorlara zamanında bildirmemesi yer aldı.

Uzman heyet bu hataların bazı durumlarda yenidoğanların ağır şekilde yaralanmasına, ölü doğumlara ve bebeklerin doğduktan sonra ölümüne yol açtığını belirtti.

'TIBBİ ATIK' SANIP ÇÖPE ATMIŞLAR!

Raporda ölen bir kız bebeğin otopsi sonrası laboratuvar çalışanları tarafından "yanlışlıkla tıbbi atık olarak imha edildiği" belirtildi.

Ayrıca doğum sancısı çeken kadınların hastaneye kabul edilmemesi için diretildiği ortaya çıktı. Sancılar içinde ağlayan kadınlara personelin "İlk bebeğin mi? Git bir ağrı kesici al, sıcak banyoya gir", "Kendini topla" diye bağırdığı ve ağrı kesici vermediği belgelendi.

ZORBALIK İDDİASI

Raporda değinilen bir diğer konu ise toksik çalışma ortamı oldu. Hastanede çeteleşmiş kıdemli personelin diğer çalışanlara zorbalık yaptığı ve yönetimin uyarılara rağmen hiçbir önlem almadığı ifade edildi.

İNGİLİZ HÜKÜMETİ ALARMA GEÇTİ: REDDEDENE 2 YIL HAPİS

İngiltere Sağlık Bakanlığı, raporun ardından yeni önlemler açıkladı. Buna göre hastalara bağımsız ikinci tıbbi görüş alma hakkı tanıyan "Martha Kuralı" tüm doğum servislerinde uygulanacak.

Ayrıca gelecekte doğum hizmetlerine ilişkin soruşturmalarda ifade vermeyi reddeden mevcut veya eski Ulusal Sağlık Hizmetleri (NHS) çalışanları iki yıla kadar hapis cezasıyla karşı karşıya kalabilecek.

'YENİDOĞAN ÇETESİ'Nİ HATIRLATTI

İngiltere'deki bu olay, Türkiye'de büyük yankı uyandıran "Yenidoğan Çetesi" skandalını hatırlattı. İstanbul merkezli soruşturmada aralarında doktor, hemşire, ambulans görevlisi ve hastane yöneticilerinin de olduğu bir grubun yenidoğan bebekleri, hiç gerekli olmadığı halde yoğun bakım ünitelerine aldığı tespit edilmişti.

Bu şekilde çetenin SGK'dan daha fazla ödeme aldığı ve yoğun bakım yataklarından gelir elde ettiği öğrenilmişti. Soruşturmada bazı bebeklerin uygun tedaviyi zamanında alamadığı, sağlık durumlarının kötüleştiği ve ölümler yaşandığı tespit edilmişti.

Olay ortaya çıktıktan kısa süre sonra İstanbul'da çok sayıda özel hastanenin ruhsatı geçici olarak askıya alınmıştı.

Kaynağa Git

İlgili Haberler