Ticaret Bakanlığı, taşınmaz alım satımlarında güvenliği artırmak amacıyla devreye alınması planlanan Güvenli Ödeme Sistemi için yeni bir erteleme kararı aldı. Buna göre sistemin zorunlu kullanım tarihi 1 Temmuz 2026’dan 1 Ekim 2026’ya çekildi.
Bakanlıktan yapılan açıklamada, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü başta olmak üzere ilgili kurumlarla yürütülen teknik entegrasyon çalışmalarının tamamlanabilmesi için takvimde değişikliğe gidildiği belirtildi.
SİSTEM ÜÇÜNCÜ KEZ ERTELENDİ
Daha önce 1 Mayıs’ta başlatılması planlanan uygulama, ilk olarak 1 Temmuz’a ertelenmişti. Son düzenlemeyle birlikte zorunlu geçiş tarihi bir kez daha güncellenerek 1 Ekim 2026 olarak belirlendi.
Daha önce taşıt satışlarında kullanılan Güvenli Ödeme Sistemi, alıcı ve satıcılar arasında gerçekleşen para transferlerinde dolandırıcılık, sahtecilik ve hırsızlık risklerini azaltmayı hedefliyor.
Yeni sistemle birlikte taşınmaz satışlarında para transferlerinin daha şeffaf ve güvenli şekilde gerçekleştirilmesi, aynı zamanda kayıt dışılığın azaltılması amaçlanıyor.