Ana içeriğe geç

İran ve BAE dışişleri bakanları mutabakatı görüştü

İran Dışişleri Bakanı Abbas Erakçi ile Birleşik Arap Emirlikleri (BAE) Dışişleri Bakanı Abdullah bin Zayid, ABD ile İran arasında imzalanan mutabakatın ardından bölgedeki gelişmeleri değerlendirdi. Görüşmede, anlaşma maddelerine bağlı kalınmasının ve diplomatik çözüm yollarının önemi vurgulandı.

İran ve BAE dışişleri bakanları mutabakatı görüştü
CGTN Türk
16

Birleşik Arap Emirlikleri (BAE) Dışişleri Bakanı Abdullah bin Zayid, İran Dışişleri Bakanı Abbas Erakçi ile telefon görüşmesi gerçekleştirdi.

BAE Dışişleri Bakanlığından yapılan açıklamaya göre görüşmede, ABD ile İran arasında imzalanan mutabakat zaptının ardından bölgede yaşanan gelişmeler ele alındı.

Bin Zayid, Washington ile Tahran arasında varılan mutabakatın tüm maddelerine bağlı kalınmasının önemine dikkat çekerek, bölgesel ve uluslararası krizlerin çözümünde diplomasi ve diyaloğun temel yöntem olması gerektiğini ifade etti.

Taraflar, bölgesel istikrarın korunması ve gerilimlerin azaltılması yönündeki çabaların sürdürülmesinin önemine de vurgu yaptı.

İran-ABD mutabakatı

İran ve ABD, Pakistan'ın arabuluculuğunda yürütülen müzakereler sonucunda 14 Haziran'da savaşın sona erdirilmesi ve taraflar arasındaki sorunların görüşmeler yoluyla çözülmesini öngören 14 maddelik bir mutabakata vardıklarını açıklamıştı.

“İslamabad Mutabakatı” olarak adlandırılan anlaşma, İran Cumhurbaşkanı Mesud Pezeşkiyan ile ABD Başkanı Donald Trump tarafından dijital ortamda imzalanarak yürürlüğe girmişti.

Mutabakat kapsamında Lübnan dahil bölgedeki çatışmaların sona erdirilmesi, Hürmüz Boğazı'nın yeniden açılması ve ABD'nin İran'a yönelik deniz ablukasının kaldırılması gibi başlıklar yer alıyor.

Kaynağa Git

İlgili Haberler