Ana içeriğe geç

Bakan Kurum Londra’dan dünyaya mesaj verdi: “Bu dönüşümü kaçırmayacağız”

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, Londra İklim Haftası kapsamında tv100’e yaptığı açıklamalarda COP31’in somut hedeflerini tek tek sıraladı. Türkiye’nin “uygulama COP’u” vizyonuyla hareket ettiğini belirten Kurum, elektrifikasyondan atık azaltımına, döngüsel ekonomiden temiz enerjiye kadar birçok alanda iddialı hedefler ortaya koyduklarını söyledi.

Bakan Kurum Londra’dan dünyaya mesaj verdi: “Bu dönüşümü kaçırmayacağız”
Haberet
16

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, Londra İklim Haftası kapsamında bulunduğu İngiltere’de tv100 İngiltere Temsilcisi Kübra Par’ın sorularını yanıtladı. COP31 Başkanlığı sürecine ilişkin değerlendirmelerde bulunan Kurum, Türkiye’nin iklim diplomasisindeki rolünü güçlendirecek somut hedefleri kamuoyuyla paylaştı.

Londra’daki temaslarının temel amacının COP31 sürecine uluslararası destek sağlamak olduğunu belirten Kurum, İngiltere’de yaşanan siyasi gelişmelerin görüşmelere olumsuz yansımadığını ifade etti. İngiltere Enerji Güvenliği ve Net Sıfır Bakanı Ed Miliband ile verimli bir görüşme gerçekleştirdiklerini söyleyen Kurum, COP31’in başarısı için uluslararası iş birliğinin önemine dikkat çekti.

Enerji güvenliğinin son dönemde yaşanan küresel krizlerle daha da kritik hale geldiğini vurgulayan Kurum, özellikle Hürmüz Boğazı çevresindeki gelişmelerin enerji bağımsızlığının önemini bir kez daha ortaya koyduğunu belirtti. Temiz enerji kaynaklarına yönelmenin artık yalnızca çevresel değil, aynı zamanda ekonomik ve stratejik bir zorunluluk haline geldiğini söyledi.

COP31’in yalnızca müzakerelerin yapıldığı bir zirve olmayacağını vurgulayan Bakan Kurum, Türkiye’nin bu süreci “uygulama COP’u” anlayışıyla yöneteceğini ifade etti. Son yıllarda iklim alanında çok sayıda karar alındığını ancak artık somut sonuçlar üretme dönemine girildiğini belirten Kurum, bu doğrultuda kapsamlı bir eylem planı hazırladıklarını açıkladı.

Kurum, COP31 kapsamında öne çıkan hedefleri de sıraladı. Buna göre Türkiye, 2035 yılına kadar elektrifikasyon oranını yüzde 35 seviyesine çıkarmayı hedefliyor. Bu adımın sera gazı emisyonlarının azaltılmasına da önemli katkı sağlaması bekleniyor.

Atık yönetimi alanında da iddialı hedefler ortaya koyduklarını belirten Kurum, 2035 yılına kadar atık miktarını yüzde 50 azaltmayı amaçladıklarını söyledi. Sıfır Atık ve metan emisyonlarının azaltılması başlıklarının da COP31 gündeminde önemli yer tutacağını ifade etti.

Ekonomik dönüşüme de dikkat çeken Kurum, dünyanın doğrusal üretim modelinden döngüsel ekonomi modeline geçtiğini belirterek, Türkiye’nin bu dönüşüm sürecinde geride kalmayacağını vurguladı. Üretim ve istihdamı koruyarak ilerlemek istediklerini söyleyen Kurum, geri dönüştürülmüş malzeme kullanım oranı için yüzde 15 hedefi belirlediklerini açıkladı.

Birleşmiş Milletler Genel Sekreteri Antonio Guterres ile yaptığı görüşmeye ilişkin de bilgi veren Kurum, BM yönetiminin COP31 sürecine güçlü destek verdiğini söyledi. Guterres ve ekibinin Türkiye ile yakın iş birliği içinde çalıştığını belirten Kurum, COP31’in başarısı için uluslararası kurumların tam destek mesajı verdiğini ifade etti.

Türkiye’nin iklim diplomasisindeki güvenilir konumuna dikkat çeken Kurum, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın uluslararası alandaki duruşunun da bu süreçte önemli bir avantaj sağladığını belirterek, COP31 hazırlıklarının kararlılıkla sürdüğünü kaydetti.

Kaynağa Git

İlgili Haberler