Osmaniye'de Yükseköğretim Kurumları Sınavı’nın (YKS) ikinci oturumu olan Alan Yeterlilik Testi'ne (AYT) geç kalan öğrenci Rümeysa İşçi ve kapıdaki sınav görevlisi hakkında başlatılan idari inceleme sonuçlandı.
ÖĞRENCİNİN ZAMANINDA YETİŞEMEDİĞİ BELİRLENDİ
Türkiye Gazetesi Eğitim Muhabiri Mahmut Özay'ın ulaştığı bilgilere göre; geçen hafta yaşanan ve kamuoyunda tartışmalara neden olan olayın ardından başlatılan resmi inceleme süreci tamamlandı. Yapılan kronolojik ve teknik kontroller sonucunda, aday Rümeysa İşçi'nin Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından belirlenen ve kesin kural olarak uygulanan giriş saatleri içerisinde sınav binasına yetişemediği net olarak ortaya kondu.
KAPI GÖREVLİSİ HAKKINDA HERHANGİ BİR YAPTIRIM UYGULANMAYACAK
Sınav merkezindeki süreci mercek altına alan ilgili ekibin incelemeleri sonucunda, kapıda görevli personelin işlemlerinde mevzuata aykırı herhangi bir sorun veya kusur tespit edilmedi. Görevlinin resmi sınav yönetmeliğini uyguladığı belirlendiğinden, hakkında idari bir yaptırım uygulanmasına yer olmadığı kararlaştırıldı.
"KAPIYI YÜZÜME KAPATTILAR" DEMİŞTİ
Sınav salonuna alınmamasının ardından açıklamalarda bulunan Rümeysa İşçi, resmi makamların aksine süre dolmadan binaya ulaştığını iddia etmiş ve kapıdaki görevlilere şu sözlerle tepki göstermişti:
"Yetişmiştim ve iki kapı da açıktı. Görevliler benim geldiğimi görünce kapıyı yüzüme kapattılar. 1 yıllık emeğim boşa gitti, tüm emeklerim birkaç saniyeyle çöp oldu."