Ana içeriğe geç

Bakan Kurum Londra'da BM Genel Sekreteri Guterres ile bir araya geldi

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, Londra İklim Eylem Haftası kapsamında Birleşmiş Milletler Genel Sekreteri Antonio Guterres ile COP31 hazırlıklarını görüştü.

Bakan Kurum Londra'da BM Genel Sekreteri Guterres ile bir araya geldi
Turktime
16

COP31 Başkanı ve Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum'un Londra İklim Eylemi Haftası kapsamındaki programının ikinci gününde, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar'ın da katılımıyla Birleşmiş Milletler (BM) Genel Sekreteri Antonio Guterres ile bir toplantı gerçekleştirildi.

Görüşmede Türkiye’nin COP31 hazırlıklarına dair bilgilendirme yapılarak; COP31 Eylem Gündemi, enerji güvenliği, yenilenebilir enerji hedefleri ve döngüsel ekonomi konuları değerlendirildi.

ULUSLARARASI DAYANIŞMA ÇAĞRISINI YİNELEDİ

Görüşmenin ardından sürece dair açıklama yapan Bakan Kurum, COP31 hazırlıkları kapsamında belirlenen eylem gündemini Guterres ile ele aldıklarını ve iklim hedeflerine ulaşılmasında uluslararası iş birliğinin önemine dikkat çektiklerini belirterek, "COP31 hazırlıkları çerçevesinde Eylem Gündemimizi ele aldık; iklim kriziyle mücadele, enerji güvenliği, döngüsel ekonomi ve küresel iş birliğinin güçlendirilmesine yönelik önceliklerimizi kapsamlı şekilde değerlendirdik. Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanımız Sayın Alparslan Bayraktar ile katıldığımız görüşmede temiz enerji konusunda çalışmalarımızı paylaşarak, iklim hedeflerine ulaşmada ortak iradenin ve uluslararası dayanışmanın belirleyici rolünü bir kez daha vurguladık. Sayın Genel Sekreter’e yapıcı yaklaşımı ve değerli katkıları için teşekkür ediyorum" ifadelerini kullandı.

Kaynağa Git

İlgili Haberler