2026 Dünya Kupası D Grubu’ndaki son maçında ABD’yi 3-2 mağlup ederek turnuvayı galibiyetle kapatan A Milli Takım’ın performansı, Türk futbolunun efsane ismi Fatih Terim tarafından mercek altına alındı. Kendi YouTube kanalında yayına giren deneyimli teknik direktör, Ay-Yıldızlılar'ın gruptan çıkamaması nedeniyle duyduğu üzüntüyü dile getirirken, dünya futbolunun zirvesindeki golcüler üzerinden dikkat çeken bir analiz yaptı.
"BOSNA EŞLEŞMESİNİ GÖRÜNCE İNSAN HAYIFLANIYOR"
Gruptan lider çıkan ABD’nin son 2026 Dünya Kupası son 16 turundaki eşleşmesine vurgu yapan Fatih Terim, kaçan fırsatın büyüklüğüne dikkat çekti. Turnuvanın genel tablosunu yorumlayan Terim, şu ifadeleri kullandı: "Gruptan çıkan ABD'nin direkt Bosna ile eşleşmesi de bizi daha nerelere kadar gideceğimizi de bize hatırlatıyor. O zaman daha çok üzülüyoruz tabii ki. Yani buradan çıksak, Brezilya'nın Japonya ile eşleştiği, Fas'ın Hollanda ile eşleştiği bir ortamda, buradan çıkanın Bosna ile eşleşmesi çok daha iyi ve mantıklı olduğunu düşünecek olursak daha da hayıflanacağız."
"KÖTÜ BİTTİ AMA HAYAT DEVAM EDİYOR, SIRADA ULUSLAR LİGİ VAR"
Dünya Kupası defterinin artık kapandığını ve Türk futbolunun vakit kaybetmeden önündeki organizasyonlara odaklanması gerektiğini belirten Terim, oyuncuların zihinsel olarak toparlanması gerektiğinin altını çizdi. Takımın yaş ortalamasının gelecek için umut vadettiğini hatırlatan tecrübeli hoca, sözlerini şöyle sürdürdü: "Şu bir gerçek ki bu turnuva bitti, şimdi Uluslar Ligi başlıyor. Hemen en kısa sürede buranın fiziksel, ruhsal, zihinsel tedavisini herkes kendi içerisinde yapmalı ve başlayan liglerine dönerken bir yandan da Uluslar Ligi organizasyonuna kendimizi hazırlamalıyız. Tamam, kötü bitti. Yani daha doğrusu istediğimiz gibi olmadı diyelim ama şampiyonalar durmuyor, hayat devam ediyor. Bir ikincisi de elimizdeki takımın aşağı yukarı bundan sonraki birkaç organizasyonda oynama ihtimali olan yaşlarda olduğunu da unutmamak gerekir."
FATİH TERİM'İN RÜYA HÜCUM HATTI: "DÖRDÜNÜ BİRDEN OYNATMAK İSTERİM"
Sosyal medyada büyük yankı uyandıran yayında Fatih Terim’e, "Mbappe, Haaland, Kane ve Osimhen arasından bir kadro kuracak olsanız hangi ikiliyi seçerdiniz?" sorusu yöneltildi. Modern futbolun en elit golcülerini tek tek analiz eden Terim, adeta bir taktik dersi verdi.
Haaland’ı ceza sahası içi etkinliği ve koşularıyla "tipik bir 9 numara" olarak tanımlayan Terim, Osimhen’in ise daha agresif, yıpratıcı ve müthiş bir atletizme sahip olduğunu belirtti. İki oyuncunun da stoperler için kabus olduğunu söyleyen deneyimli teknik adam; Mbappe’nin sürati ve çabukluğuyla teknik oyuncu açığını kapattığını, Harry Kane’in ise bağlantı oyununda ve hücum kurulumunda bir maestro gibi gezerek oynadığını vurguladı.
Efsane teknik adam, hücum hattındaki ideal ikili kombinasyonlarını ise şu sözlerle özetledi:
"Zor bir soru. 4 santrfor sayıyor, bunlardan ideal ya da en iyi ikili hangisi diyor. Haaland tipik bir 9 numara. Defans arkası koşuları iyi olan. Güçlü fiziği ve özellikle golcü 18 içinde. Haaland ve Osimhen biraz birbirine benziyor. Osimhen biraz daha yıpratıcı, ondan biraz daha agresif. Müthiş bir sıçrama yeteneği. Çabukluğu, çevikliği, bir harekete geçişi çevikçe. Bu ikisi defansı rahatsız eder. Stoper olsam ikisiyle oynamak istemem. Sıkıntı yaratırlar defansa. Osimhen'in bir de çabukluğu ve atletizmi. Ancak bu ikisinin takım arkadaşlarına ihtiyacı vardır. Bir yerden top gelecek, takım arkadaşından ya da orta sahalardan ara topu veya savunma arkasına gelecek. Çünkü sırtı dönük de oynayabilirler. Size alan da açarlar.
Mbappe klasik bir 9 değil. Ama müthiş sürati, adımlaması ve çabukluğu... Son yılların değişen futbolunda teknik ve yetenekli oyuncu açığını kapatan kolay tutulamayan bir oyuncu. Kane'e gelince, Haaland ve Osimhen için çizdiğimiz 18 etkinliğinin dışında bir futbolcu. Etkin ama oynadığı yer dışarısı. Çıkıyor, geziyor ve hücum kurulumunda başrolleri oynuyor. Müthiş bir teknik. Tüm bunların sonunda hangi ikili, bir defa Osimhen'i koyalım. Mbappe'yle müthiş olur. Biri çabuk. Öteki yıpratıcı. Osimhen-Kane başka bir iş yapabilir. Osimhen merkezde kalırken evrilen ve devamlı dolaşan Kane. Sonunda bir de Osimhen-Haaland'ı bir araya koy. İki taraftan topları getirdiğini düşün. Bambaşka bir iş yapar. 4'ünü oynatmayı isterim."