Ana içeriğe geç

Boğaziçi direnişinde 2000. gün: 'Özgür üniversite için mücadele sürecek'

Boğaziçi Üniversitesi akademisyenlerinin direnişinin 2000. gününde yapılan basın açıklamasında "Türkiye’de özgür, özerk ve demokratik üniversite idealinin önü açılana kadar, ısrarla ve dirençle sürdürmeye kararlıyız." vurgusu yapıldı.

Boğaziçi direnişinde 2000. gün: 'Özgür üniversite için mücadele sürecek'
Evrensel
16

Boğaziçi Üniversitesinde akademisyenlerin direnişinin 2000 gününde üniversitenin Etiler Kapısı'nda öğle saatlerinde bir basın açıklaması yapıldı. Prof. Dr. Begüm Özkaynak tarafından okunan ortak açıklamada, eylemlerin özgür, özerk, demokratik üniversite idealinin önü açılıncaya kadar sürdürüleceği vurgulandı.

"Alkışlarımız kayyım yönetimine, bu kurumu ele geçiremediğini hatırlatıyor"

Boğaziçi Üniversitesi Ekonomi Bölümü'nden Prof. Dr. Begüm Özkaynak şunları söyledi:

"Bugün 2021 yılında üniversitemize yapılan siyasi ve antidemokratik müdahalenin ilk haftasından beri aralıksız sürdürdüğümüz direnişimizin 2000. günündeyiz. 2000 gündür her iş günü öğlen 12:15’te cüppelerimizi giyerek Güney Meydan’da toplanıyor, sırtımızı gayrimeşru yönetimin sembolik merkezi olan Rektörlük Binası'na dönüyor, 15 dakika sessiz olarak ayakta bekliyoruz. Nöbet sonunda Güney Meydan’ı dolduran alkışlarımız kayyım yönetimine, uyguladığı tüm baskı ve şiddete rağmen bu kurumu ele geçiremediğini, o meydana hiçbir zaman utanç duymadan çıkamayacağını hatırlatıyor. Bazen birkaç kişiyle, bazen yüzlercemizle, karda, yağmurda, sıcakta, aralıksız sürdürdüğümüz bu eylemi üniversitemize yapılan saldırı durana kadar, Türkiye’de özgür, özerk ve demokratik üniversite idealinin önü açılana kadar, ısrarla ve dirençle sürdürmeye kararlıyız."

"NATO defol demeye devam edeceğiz"

Açıklama sırasında söz alan okul öğrencisi Şeval Gürtürk, direnişin okul sınırını aştığını vurgularken, "Yarattığımız bu direniş şimdi ülkenin dört bir yanında direnen öğrencilere güç veriyor" dedi. NATO Zirvesi gözaltıları ve tutuklamalarına da değinen Gürtürk şunları söyledi:

"Bundan bir hafta önce aralarında Boğaziçi’nden mücadele arkadaşımız Baran’ın da bulunduğu birçok devrimci NATO’ya, Saray rejiminin efendilerine karşı mücadele yürüttükleri için tutuklandı, ardından Ankara’da gerçekleştirilen operasyonlarla gözaltına alınan 70 devrimci tutuklandı. Dün ise yine aralarında bir Boğaziçi’li ortağımızın bulunduğu 5 kişi NATO’ya karşı, gözaltı ve tutuklamalara karşı gerçekleştirdikleri eylem gerekçesiyle gözaltına alındı. Tüm bu saldırıların amacı belli. Saray Rejimi 7-8 Temmuz'da gerçekleşecek zirve için efendilerine huzurlu bir ortam hazırlıyor. Direnen öğrencileri, devrimcileri tutukluyor."

Direnişin her saldırıya karşı daha da güçlenerek büyüdüğünü belirten Gürtürk, "NATO defol demeye devam edeceğiz" diyerek sözlerini noktaladı.

Kaynağa Git

İlgili Haberler