Avrupa genelinde günlük yaşamı felç eden aşırı sıcak hava dalgası, rotasını Türkiye’ye çevirdi. Meteoroloji Genel Müdürlüğü (MGM) ve AKOM verilerine göre, yurdun büyük bölümünde termometreler hızla yükselerek 30 derecenin üzerini görecek.
Bugün itibarıyla mevsim normallerinin 1 ila 3 derece üzerinde seyreden hava sıcaklıklarının, hafta sonundan itibaren kademeli olarak daha da artması bekleniyor.
Gelecek hafta başında sıcaklık artışları sadece güneyle sınırlı kalmayacak. Ankara ve Karadeniz illerinde bile termometrelerin 33 ila 35 dereceyi geçmesi bekleniyor.
Akdeniz ve Güneydoğu Anadolu'daki çoğu kentte ise adeta çöl sıcakları görülecek; Şanlıurfa, Diyarbakır ve Kahramanmaraş çevrelerinde termometreler 41 derecenin üzerini ölçecek (image_c7d9ff.jpg). Uzmanlar, özellikle kronik rahatsızlığı olanların, yaşlıların ve çocukların güneşin dik geldiği öğle saatlerinde dışarı çıkmamaları konusunda uyarıda bulunuyor.
İstanbul'da da 29-30 derece bandında seyreden hava sıcaklığı yükseliyor. AKOM'dan İstanbul için yapılan son değerlendirmelere göre, kentte hafta boyunca yağış beklenmediği, güneşli bir gökyüzünün olacağı bildirildi.
Poyrazın etkili olacağı megakentte gelecek hafta sıcaklıkların 33 derecelere kadar yükseleceği öngörülüyor.