Muğla — Muğla Eğitim ve Araştırma Hastanesi önündeki yaya üst geçidine asansör yapılmasını talep eden vatandaşa, Karayolları 2. Bölge Müdürlüğü, "Belediye talep etsin, yapalım" yanıtını verdi.
Türkiye'de bürokratik yetki paylaşımları ve kurumlar arası koordinasyonda yaşanan sorunlar, vatandaşları mağdur etmeye devam ediyor. Karayolları Genel Müdürlüğü (KGM) ile belediyelerin sorumluluk alanlarının çakışması, özellikle hastaneye ulaşmak isteyen engelli, yaşlı ve hasta yurttaşları olumsuz etkiliyor.
Muğla Eğitim ve Araştırma Hastanesi önünde bulunan rampalı yaya üst geçidini kullanmakta zorlanan yaşlı ve engelli yurttaşlar için asansör veya yürüyen merdiven yapılmasını talep eden Kamil Çoban'a, Karayolları 2. Bölge Müdürlüğü'nden dikkat çeken bir yanıt geldi.
Kamil Çoban'ın 14 Mayıs 2026 tarihli dilekçesine, Karayolları 2. Bölge Müdürlüğü 5 Haziran 2026 tarihinde verdiği yanıtta, "Bölge Müdürlüğümüz bakım ve onarım sorumluluğunda bulunan yollarda yaya üst geçitlerine asansörlü veya yürüyen merdivenli sistem yapmamaktadır. Bunun yerine engelli, yaşlı ve çocuk arabalı yayaların erişimine uygun rampalı üst geçitler yapılmaktadır" denildi.
Belediye protokol yapsın
Karayolları 2. Bölge Müdürlüğü, vatandaşın talebini doğrudan karşılamak yerine, belediyenin protokol yapması gerektiğini belirtti. Yanıtta, bakım ve sorumluluğunda bulunan yollardaki yaya üst geçitlerinde asansör yapılabilmesi için belediye başkanlığı ile protokol imzalanması gerektiği ifade edildi.
Vatandaşın talebini karşılamak yerine, bakım ve işletme sorumluluğuna ilişkin protokolü gerekçe gösteren yanıta Kamil Çoban tepki gösterdi.
Engelli ve ağır hastaların hastaneye giderken rampalı üst geçitte zorlandığını belirten Çoban, "Talebimi karşılamak yerine, iki kurum arasında çözülmesi gereken protokol sorununu gerekçe göstererek bir anlamda geri çeviriyorlar. Vatandaşların rampa çilesi de sürmeye devam ediyor" dedi.
Sürecin çözümü için ne yapılmalı?
Sorunun çözümü için yetkililer, asansörün yapılabilmesi adına öncelikle Muğla Büyükşehir Belediyesi veya ilgili ilçe belediyesinin konuya ilişkin meclis kararı alması gerektiğini belirtti.
Belediye yetkilileri ise Karayolları 2. Bölge Müdürlüğü'ne resmi başvuru yapılarak ortak hizmet protokolü imzalanması gerektiğini, buna göre asansörün Karayolları tarafından yapılması, işletme, bakım ve onarım sorumluluğunun ise belediyeye ait olmasının öngörüldüğünü ifade etti.
"Yetki karmaşası giderilsin, sorun çözülsün"
Vatandaşlar, kurumlar arasındaki yetki karmaşasının giderilmesini ve sorunun bir an önce çözüme kavuşturulmasını bekliyor.