Bursa Orman Yangınlarını Önleme ve Mücadele Komisyonu tarafından alınan karar doğrultusunda, ormanlık alanlarda mangal yakılması, tüp kullanılması, nargile içilmesi ve her türlü ateş yakılması da yasaklandı. Kurallara uymayanlar hakkında idari ve adli işlem uygulanacağı bildirildi.
Valilik tarafından yapılan açıklamada, orman içi, orman bitişiği ve diğer mahallelerde anız, bağ-bahçe, zeytinlik ve tarla temizliği amacıyla ağaç, dal ve bitki örtüsünün yakılmasının da yasak kapsamına alındığı belirtildi.
Yangın riskine karşı tarım alanlarında da ek tedbirler alındı. Ormanlık alanlara yakın bölgelerde gerçekleştirilecek ekin hasatlarında, olası yangınlara hızlı müdahale edebilmek amacıyla biçerdöverlere en az 2,5 ton kapasiteli ve pompalı su tankerlerinin eşlik etmesi zorunlu hale getirildi.
Açıklamada, sanayi tesisleri, organize sanayi bölgeleri ve enerji nakil hatlarından sorumlu kurumların yangın riskine karşı gerekli önlemleri alacağı, belediyelerin ise orman kenarındaki çöp depolama alanlarında koruma bandı oluşturup iş makinelerini hazır bulunduracağı ifade edildi. İlçe kaymakamlıkları koordinasyonunda oluşturulan denetim ekiplerinin de kontrollerini artıracağı kaydedildi.
Öte yandan vatandaşların kullanımına açık olacak mesire ve piknik alanları da duyuruldu. Kestel Korusu, Saitabat, Cumalıkızık, İnkaya, Bursa Millet Ormanı, Su Düşen Şelalesi, Oylat, Oylat Cam Teras, Kocayayla, Fevziye Kanyonu ve Suuçtu Tabiat Parkı'nın da aralarında bulunduğu çok sayıda mesire alanında piknik, yürüyüş ve spor faaliyetlerinin sürdürülebileceği bildirildi.
Valilik, vatandaşlardan alınan kararlara titizlikle uymalarını isterken, orman yangınlarının önlenmesinde toplumsal duyarlılığın büyük önem taşıdığına dikkat çekti.
📌 Orman Yangınlarıyla Mücadele Kapsamında Ormanlık Alanlara Giriş ve Ateş Yakma Yasağı Hakkında Duyuru ⤵️
— T.C. Bursa Valiliği (@BursaValiligi) June 24, 2026
📌 Ormanlara Giriş Yasağı Kapsamı Dışında Bulunan Mesire Alanları Listesi ⤵️
🔗 https://t.co/iaLYssbPJe pic.twitter.com/rFkcTSoIZ5