Ana içeriğe geç

ABD Dışişleri Bakanı Rubio tarih verdi! İran'la görüşmeler yeniden başlıyor

ABD Dışişleri Bakanı Rubio, Kuveyt'te yaptığı açıklamada İran'la görüşmelerin gelecek hafta yeniden başlayacağını duyurdu. Rubio görüşmelerin teknik düzeyde olacağını belirtti

ABD Dışişleri Bakanı Rubio tarih verdi! İran'la görüşmeler yeniden başlıyor
Aydınlık
16

ABD Dışişleri Bakanı Marco Rubio, Körfez turu kapsamında bulunduğu Kuveyt'te gazetecilere konuştu. Rubio'nun gündeminde İran'la yürütülen müzakere süreci vardı.

Rubio, "Teknik heyetler, 29 ya da 30 Haziran'da yeniden bir araya gelecek. Yanılmıyorsam tekrar İsviçre'de olacaklar. Her halükarda teknik heyet yeniden toplanacak ve sanırım bu tarih 30 Haziran olacak." dedi.

HEYETTE KİMLER OLACAK?

Bakan Rubio, teknik düzeydeki görüşmelere ABD Dışişleri Bakanlığı ve Enerji Bakanlığından yetkililerin de katılacağını kaydetti.

Tahran'ın müzakerelerde vereceği taahhütlere uyması gerektiğini söyleyen Rubio, yükümlülüklerin yerine getirilmemesi durumunda ABD Başkanı Donald Trump'ın yaptırımlar gibi çeşitli seçeneklere sahip olduğunu aktardı.

MÜZAKERELER KONUSUNDA TEMİNAT VERDİ

Rubio, müzakereler konusunda, "bölgedeki müttefiklerinin güvenliğini tehlikeye atacak bir şey yapmayacaklarını" belirtti.

Hürmüz Boğazı'nın işletilmesine ilişkin mekanizmaya dair soruya ise Rubio, "Bence uluslararası suları kullanmak için ücret talep eden herhangi bir mekanizmaya tüm dünya karşı çıkacaktır." ifadesini kullandı.

RUBIO'NUN KÖRFEZ TURU

Bakan Rubio, Birleşik Arap Emirlikleri (BAE), Kuveyt ve Bahreyn'i kapsayan Körfez turunda ABD ile İran arasında sağlanan mutabakat zaptını bölge ülkeleriyle ele alacak.

Bahreyn'de Körfez İşbirliği Konseyi (KİK) ile bir araya gelmesi planlanan Rubio, görüşmeler kapsamında bölgedeki ortak öncelikleri müttefikleriyle istişare edecek.

Kaynağa Git

İlgili Haberler