Ana içeriğe geç

'NATO dağıtılsın, Türkiye NATO'dan çıksın'

Arhavi Emek ve Demokrasi Güçleri, 7-8 Temmuz’da Ankara’da gerçekleştirilecek NATO zirvesi öncesi bir açıklama yayınladı. Açıklamada, “NATO’ya ve emperyalist müdahalelere hayır” denildi.

'NATO dağıtılsın, Türkiye NATO'dan çıksın'
Evrensel
16

Ankara’da 7-8 Temmuz tarihlerinde düzenlenecek 36'ncı NATO Devlet ve Hükümet Başkanları Zirvesi öncesi ortak bir açıklama yayınlayan Arhavi Emek ve Demokrasi Güçleri, “NATO’ya ve emperyalist müdahalelere hayır” dedi.

Arhavi Emek ve Demokrasi Güçleri adına yayınlanan, CHP Arhavi İlçe Başkanı Burak Atay, TİP İlçe Başkanı Osman Özşalap, Saadet Partisi İlçe Başkanı Uğur Altıparmak ve Emek Partisi İlçe Başkanı Hamdi Gökdeniz’in imzasını taşıyan yazılı açıklamada, şu ifadeler yer aldı:

“7-8 Temmuz 2026 tarihlerinde Ankara'da NATO Devlet ve Hükümet Başkanları Zirvesi gerçekleştirilecektir. NATO'nun Ankara'da toplanacağı bu süreçte emek, barış ve demokrasi güçleri olarak bir kez daha haykırıyoruz:

Dünyanın dört bir yanında savaşların, işgallerin, silahlanma yarışının ve halklara yönelik baskı politikalarının büyümesinde NATO'nun önemli bir sorumluluğu bulunmaktadır. NATO, kurulduğu günden bu yana barışın değil, emperyalist çıkarların ve askeri müdahalelerin aracı olmuştur. Bugün de halkların ihtiyaçları yerine silahlanmaya milyarlarca dolar aktarılmakta, emekçilerin alın teri savaş bütçelerine kurban edilmektedir.

Türkiye’nin NATO politikalarının bir parçası haline getirilmesini, ülkemizin emperyalist güçlerin askeri planlarında üs ve lojistik merkez olarak kullanılmasını kabul etmiyoruz. Halklarımızın ihtiyacı daha fazla silah, daha fazla askeri harcama değil; iş, ekmek, özgürlük, demokrasi ve barıştır.

Karadeniz'den Ortadoğu'ya, Kafkasya'dan Akdeniz'e kadar bölgemiz giderek daha büyük gerilimlerin içine sürüklenmektedir. NATO'nun genişleme ve militarizasyon politikaları halklar arasında düşmanlığı körüklemekte, savaş tehlikesini büyütmektedir. Bizler Arhavi Emek ve Demokrasi Güçleri olarak;

Savaşa ve savaş politikalarına karşı barışı savunuyoruz.

Halkların kardeşliğini ve eşitliğini savunuyoruz.

Silahlanmaya ayrılan kaynakların emekçilerin, gençlerin, kadınların ve çocukların ihtiyaçlarına ayrılmasını istiyoruz.

Türkiye'nin NATO politikalarına bağımlı hale getirilmesine karşı çıkıyoruz. Ülkemizdeki yabancı askeri üslerin kapatılmasını savunuyoruz.

7-8 Temmuz'da Ankara'da yapılacak NATO zirvesine karşı tüm emek ve demokrasi güçlerini, sendikaları, meslek örgütlerini, gençleri, kadınları ve barıştan yana olan herkesi sesini yükseltmeye çağırıyoruz.

Savaş değil barış, Silahlanma değil insanca yaşam, Emperyalist ittifaklar değil halkların kardeşliği!

NATO dağıtılsın! Türkiye NATO'dan çıksın! Yabancı askeri üsler kapatılsın!”

Kaynağa Git

İlgili Haberler