Ana içeriğe geç

Hakan Çalhanoğlu elenmenin faturasını kendine kesti

2026 FIFA Dünya Kupası grup aşamasında turnuvaya veda eden A Milli Futbol Takımı yurda dönerken, takım kaptanı Hakan Çalhanoğlu sosyal medya hesabından bir açıklama yayımladı. Çalhanoğlu, elenmenin sorumluluğunu herkesten önce üstlendiğini belirterek Türk milletinden özür diledi.

Hakan Çalhanoğlu elenmenin faturasını kendine kesti
Kanal 6
16
2026 FIFA Dünya Kupası D Grubu'nu 1 galibiyet ve 2 mağlubiyet alarak tamamlayan ve organizasyona grup aşamasında veda eden A Milli Futbol Takımı, dün gece saatlerinde Türkiye'ye döndü. Turnuvanın ardından yaşanan büyük üzüntü sürerken, ay-yıldızlı ekibin kaptanı Hakan Çalhanoğlu sosyal medya hesabı üzerinden yazılı bir açıklama yayımlayarak sessizliğini bozdu. Yaşadığı derin hayal kırıklığını dile getiren deneyimli futbolcu, turnuvada ülkeyi en iyi şekilde temsil etmeyi ve millete büyük bir gurur yaşatmayı çok istediklerini ancak bunu başaramadıklarını ifade etti. Milli formayı taşımanın büyük bir sorumluluk olduğunu vurgulayan Çalhanoğlu, kaptan olarak elenmenin faturasını üstlendiğini belirtti. "BU SONUCUN SORUMLULUĞUNU HERKESTEN ÖNCE BEN ÜSTLENİYORUM" Sosyal medya paylaşımında taraftarların kırgınlığını ve kızgınlığını anladığını belirten Hakan Çalhanoğlu, şu ifadeleri kullandı: "Bugün söyleyecek çok şey var ama hiçbir kelime yaşadığım hayal kırıklığını ve üzüntüyü anlatmaya yetmiyor. Bu günlerin hayalini uzun zamandır kuruyorduk. Dünya Kupası’nda ülkemizi en iyi şekilde temsil etmek, milletimize unutulmaz bir gurur yaşatmayı çok istiyorduk. Ne yazık ki bunu başaramadık. Bu formayı taşımanın ne kadar büyük bir gurur ve sorumluluk olduğunu her gün hissettim. Ve bugün, bu sonucun sorumluluğunu da bu takımın kaptanı olarak herkesten önce ben üstleniyorum. Biliyorum… Üzgünsünüz. Kırgınsınız. Kızgınsınız. Aldığımız eleştirilerin bir kısmı ağırdı, bir kısmı ise sonuna kadar haklıydı. Çünkü bu formayı giyen herkes, bu ülkenin umutlarını omuzlarında taşır. Biz o umutların karşılığını sahada veremedik. Bunun sorumluluğunu da takımla beraber en çok ben hissediyorum. Yıllardır özlemini duyduğumuz Dünya Kupası yolculuğu burada maalesef sona erdi. Bu hayale bizimle inanan, sevincini de hüznünü de bizimle yaşayan milyonlarca insanın kalbini kırdığımızı biliyoruz. Bunun için milletimizden yürekten özür diliyoruz." "DAHA GÜÇLÜ DÖNECEĞİZ" Futbolda yenilgilerin de bir sınav olduğunu ve düştüğü yerden kalkmanın önemini vurgulayan milli futbolcu, açıklamalarını şu sözlerle tamamladı: "Ama futbol sadece zaferlerden ibaret değil. Bazen en büyük sınav, düştüğün yerden yeniden ayağa kalkabilmektir. Dün kazanırken sizin evladınız olmaktan nasıl gurur duyduysam, bugün kaybederken de aynı aidiyetle başımı öne eğiyor, yine aynı gururla 'Bu ülkenin evladıyım.' diyorum. Bu kutsal bayrak bize hiçbir zaman vazgeçmemeyi öğretti. Daha çok çalışacağız. Daha güçlü döneceğiz. Bugün yarım kalan hikayemizi tamamlamak, bu armanın hakkını vermek, bize inanan herkese yeniden umut olmak ve çocuklarımıza hak ettikleri gururu yaşatmak için sonuna kadar mücadele etmeye devam edeceğiz. Bizi bugün de yalnız bırakmayan herkese teşekkür ederim. Hakkınızı helal edin."
Kaynağa Git

İlgili Haberler