Küresel piyasalarda değerli metaller cephesinde dengeler radikal bir şekilde değişirken, dünyanın önde gelen yatırım bankalarından Morgan Stanley altın fiyatlarına ilişkin yatırımcıları uyardı.
'5 BİN 200 DOLAR HEDEFİ GİDEREK ZORLAŞIYOR'
Fed'in yüksek faiz politikasının altını baskıladığını belirten Morgan Stanley analistleri, "Altının ons fiyatında daha önce öngörülen 5 bin 200 dolar hedefi artık giderek zorlaşıyor. Bu zayıflamanın arkasındaki en büyük neden, Amerikan Merkez Bankası'nın izlediği sıkı faiz politikasıdır." değerlendirmesinde bulundu.
Geçen yıl haziran ayında 3 bin 300 dolar olan altının ons fiyatı, ocak ayında 5 bin 500 dolarla tarihi rekor kırmasının ardından jeopolitik gerilimler ve faiz baskısıyla güncel olarak 4 bin 200 dolar seviyelerine geriledi.
Faiz getirisi olmayan altını elde tutmanın fırsat maliyetinin arttığına dikkati çeken banka, "Yeni bir yükseliş dalgasının başlaması için yatırım fonlarının altına yeniden güçlü ve kitlesel bir şekilde yönelmesi gerekiyor." ifadelerini kullandı.
'2030'A KADAR 100 DOLAR BARAJI AŞILABİLİR'
Altın piyasasındaki yatay ve baskılı seyre karşın gümüş piyasası sergilediği performansla dikkati çekiyor. 2025 yılının başında henüz 30 dolar seviyesinde bulunan gümüşün ons fiyatı, kısa sürede büyük bir yükseliş kaydederek haziran başında 75 dolar sınırına dayandı.
Gümüşteki bu agresif yükselişin dev fon yönetim şirketlerinin radarına girdiğini anlatan BlackRock ve JP Morgan analistleri, "Gümüşün endüstriyel talebi ve altından rol çalma potansiyeliyle birlikte 2030 yılına kadar ons başına 100 dolar seviyesi aşılabilir." dedi.
Piyasaların yıl sonu gümüş beklentisinin ise 80 dolar ve üzeri olarak şekillendiği bildirildi.
'YATIRIMCILAR TEMKİNLİ OLMALI'
Gümüşün sunduğu yüksek kazanç potansiyeline karşın risklerin de bulunduğunun altını çizen uzmanlar, "Gümüş piyasası yapısı gereği sert düşüş risklerini ve volatiliteyi bünyesinde barındırıyor, bu nedenle yatırımcılar temkinli olmalı." uyarısında bulundu.