Bursa- Ankara’da insanca yaşam ve güvenceli çalışma talebiyle direnişin 10’uncu, açlık grevinin ise 9’uncu gününe giren özel sektör öğretmenlerine Bursa’dan güçlü bir destek geldi. Fomara Meydanı’nda bir araya gelen Bursa Emek ve Demokrasi Güçleri, öğretmenlerin taleplerinin kendi talepleri olduğunu vurgulayarak bir basın açıklaması düzenledi.
“Müdahaleler sistematik hale geldi”
Bursa Emek ve Demokrasi Güçleri adına açıklamayı okuyan Eğitim Sen Bursa Şube Başkanı Derviş Erdem, öğretmenlere yönelik polis müdahalelerinin artık istisnai olmaktan çıkıp sistematik bir nitelik kazandığına dikkat çekti. Anayasal haklarını kullanarak seslerini duyurmak isteyen eğitimcilerin günlerdir polis ablukası, fiziksel şiddet ve gözaltılarla karşı karşıya bırakıldığını belirten Erdem, bu baskıların sadece öğretmenlerle sınırlı kalmadığını; dayanışma amacıyla alana çıkan sendikaları, meslek örgütlerini ve siyasi temsilcileri de hedef aldığını ifade etti.
“İtibarsızlaştırma politikasına karşı ortak mücadele”
Yaşananların sadece özel sektörde çalışan ya da mülakat mağduru öğretmenlerin meselesi olmadığını vurgulayan Erdem, öğretmenlik mesleğinin yıllardır düşük ücret, güvencesizlik ve performans baskısı üzerinden sistematik bir şekilde itibarsızlaştırıldığını belirtti. Özel okullarda asgari ücret dayatmasına, kamuda ise nesnel ölçütlerden uzak mülakat sistemine mahkûm edilen öğretmenlerin emeğinin değersizleştirildiğine dikkat çeken Erdem, bu mücadelenin; öğrencilerin nitelikli eğitim hakkını, emeğin değerini ve mesleki onuru savunan herkesin ortak davası olduğunu vurguladı.
“Çözüm istiyoruz”
Eğitim Sen olarak öğretmenleri statü farklılıklarına göre ayrıştıran yaklaşımı reddettiklerini yineleyen Erdem, açıklamasını şu taleplerle sonlandırdı: Özel sektörde taban maaş hakkı yasal güvenceye alınmalı, mülakat mağdurlarının hakları teslim edilmeli ve açlık grevindeki öğretmenlerin talepleri acilen karşılanmalıdır. Sendikal faaliyetlerin engellenmesine, polis müdahalelerine ve gözaltılara derhal son verilmesi gerektiğini belirten Erdem, “Öğretmenlerin karşısına barikat değil, çözüm konulmalıdır” diyerek dayanışmayı büyütecekleri mesajını verdi.