Ana içeriğe geç

Trafikte yeni dönem başladı: Araçlarda telefon tutucusu, kamera ve ekran için yeni karar

Trafik yönetmeliğinde yapılan son değişikliklerle, milyonlarca sürücüyü ilgilendiren telefon tutucu, araç kamerası ve ses sistemleri gibi cihazların kullanımına dair yeni kurallar açıklandı. Görüşü engellemeyen aksesuarlar artık ceza kapsamı dışında tutulacak.

Trafikte yeni dönem başladı: Araçlarda telefon tutucusu, kamera ve ekran için yeni karar
12 Punto
16

Araç sahiplerinin yakından takip ettiği Trafik Kanunu Uygulama Yönetmeliği’nde önemli değişiklikler yürürlüğe girdi. Yeni düzenlemelerle, araç içerisinde kullanılan teknolojik ekipman ve aksesuarların hangi şartlarla ceza kapsamı dışında kalacağı netleşti.

TELEFON TUTUCUSU VE KAMERALARA YASAL GÜVENCE

Son yapılan mevzuat değişikliğine göre, aracın ön camına takılan ve sürücünün görüşünü kısıtlamayan telefon tutucuları ile araç içi kameralar, yasaklı ekipmanlar listesinden çıkarıldı. Aynı zamanda navigasyon ekranları ve fabrikadan çıktığında üzerinde bulunan dijital ekranlar da yasal olarak kullanılabilecek. Bu çerçevede, navigasyonun veya güvenlik kamerası sistemlerinin kullanımı yasal zemine oturtuldu.

DİKİZ AYNASINDAKİ AKSESUARLAR İÇİN ÖLÇÜ KRİTERİ

Birgün'de yer alan habere göre, mevzuatta ayrıca, araçlarda uzun süredir tartışma konusu olan dikiz aynasına asılan kokular ve süs eşyalarıyla ilgili ölçü kriterleri de açıklandı. Sürücünün görüş açısını engellemeyen ve yönetmelikte belirlenen yükseklik limitlerini aşmayan aksesuarların kullanımı mümkün olacak.

SES SİSTEMLERİNDE YENİ SINIRLAR BELİRLENDİ

Dijital ekipmanların yanı sıra, araçlarda ses sistemlerine yönelik de birtakım yenilikler getirildi. Artık her araçta bagaj bölümünde bir adedi geçmemek kaydıyla, maksimum 45 Hz değerinde bir subwoofer ve maksimum 300 watt’lık tek bir amfi kullanılabilecek. Bu sınırlar dâhilinde ses sistemleri serbest bırakıldı; ancak cihazlardan çıkan sesin dışarıya taşarak çevreyi rahatsız etmesi halinde, somut bir tespit yapılması durumunda ceza uygulanabilecek.

SÜRÜŞ DESTEK SİSTEMLERİ SERBEST BIRAKILDI

Son düzenlemeyle birlikte, sürücünün yolculuk sırasında ihtiyaç duyduğu sürüş destek sistemleri de güvence altına alındı. Sürücü yardımcı ekranları, park veya navigasyon amaçlı ekranlar ve iç-dış kamera ile kayıt cihazlarının araç içinde kullanımı tamamen serbest bırakıldı. Böylece, teknolojik ekipman kullanımına dair belirsizlikler ortadan kalkmış oldu.

Bu gelişmelerle birlikte, araç kullanırken teknolojinin kolaylaştırıcı imkanlarından faydalanmak isteyenler için, yasal sınırlar çizilmiş ve kullanım özgürlüğü artırılmış oldu. Yeni yönetmelik sayesinde sürücüler hem güvenli hem de konforlu sürüş deneyimlerinden taviz vermeden yollarına devam edebilecek.

Haber Kaynağı : 12punto

Kaynağa Git

İlgili Haberler