2026-2030 İklim Değişikliği Eylem Planı kapsamında hayata geçirilmesi planlanan uygulamayla, özellikle sıcaklık artışlarının gıda güvenliği üzerindeki risklerinin azaltılması hedefleniyor. Bu kapsamda soğuk zincirin korunmasına yönelik dijital takip sistemi kantin ve yemekhanelere entegre edilecek.
KANTİNLERDE DİJİTAL TAKİP DÖNEMİ
Yeni modelle birlikte okul kantinlerinde sunulan gıdaların üretimden tüketime kadar izlenebilmesi amaçlanıyor. Böylece hem denetimlerin güçlendirilmesi hem de öğrencilere sunulan gıdaların güvenliğinin artırılması planlanıyor.
'Okul gıdası' ibaresi şart: Kantinlerde logosuz ürün satılamayacak
SÜRDÜRÜLEBİLİR VE SAĞLIKLI MENÜ HEDEFİ
Okul yemek listelerinde karbon ayak izi düşük, yerel ve mevsimsel ürünlerin daha fazla yer alacağı yeni bir “sürdürülebilir menü” sistemi oluşturulacak. Ayrıca özel beslenme ihtiyacı olan öğrenciler için alternatif diyet seçeneklerinin de artırılması öngörülüyor.
SU TÜKETİMİ VE ÇEVRE UYGULAMALARI
Okullarda ambalajsız su tüketimini teşvik etmek amacıyla filtreli su sistemleri yaygınlaştırılacak, öğrencilerin kişisel su matarası kullanımı desteklenecek. Bunun yanında su tasarrufu, sıfır atık uygulamaları ve çevre bilincini artırmaya yönelik çeşitli projeler de devreye alınacak.
DAHA SAĞLIKLI EĞİTİM ORTAMI HEDEFİ
Yeni düzenlemeler kapsamında sınıflarda hava kalitesinin artırılması, doğal havalandırmanın teşvik edilmesi ve büyük ölçekli okullarda hava ölçüm sistemlerinin kurulması planlanıyor. Ayrıca öğrenci ve öğretmenlere iklim değişikliği, gıda hijyeni ve sürdürülebilir yaşam konularında eğitimler verilmesi hedefleniyor.