Ana içeriğe geç

Tarihin görkemli bir sayfası böyle kapanıyor: Acı ve tatlı bütün anılarımız sana emanet... Elveda bizim güzel evimiz!

İngiliz kraliyet ailesinde değişimlerin ardı arkası kesilmiyor... Kraliçe 2. Elizabeth'in ölümüyle zaten taşların iyice yerinden oynadığı aile bu kez de kendileriyle özdeşleşen o ünlü Buckingham Sarayı'na veda ediyor...

Tarihin görkemli bir sayfası böyle kapanıyor: Acı ve tatlı bütün anılarımız sana emanet... Elveda bizim güzel evimiz!
Hürriyet
16

Bir başka deyişle tarih boyunca birçok hükümdar için aynı zamanda yuva da olan Buckingham Sarayı artık başka amaçlarla kullanılacak.

Hemen sözün burasında küçük bir hatırlatma yapalım...

Buckingham Sarayı, yaklaşık 10 yıldır büyük bir tadilattan geçiyordu. Çalışmalar, önümüzdeki yıl mart ayında tamamlanacak.

Masraf ise 369 milyon sterlin. Üstelik bu para İngiltere'deki mükelleflerden toplanan vergilerle karşılandı.

Başlarda Kral Charles ile Kraliçe Camilla'nın zamanlarının bir bölümünde burada yaşaması planlanıyordu. Ama son gelen haberlere göre bu plan değişti.

HÜKÜMDARLAR ARTIK ORADA YAŞAMAYACAK
Charles ile Camilla, Buckingham yerine yakınlarında bulunan Clarence House'da yaşayacak.

Bu açıklamayı da Kraliyet Hazinedarı James Chalmers, The Sun gazetesine yaptı.

Onun söylediğine göre her ne kadar kraliyet ailesi artık burada yaşamayacak olsa da Kral Charles, buradaki çalışma ofislerini kullanacak.

Dinlenmek için de bazı özel odalara ulaşabilecek.

The Sun gazetesine göre Buckingham Sarayı, turistik açıdan bir ilgi merkezi olma halinin daha da geliştirilmesi projesi var.

AMAÇ ULUSAL FAYDAYI EN ÜST DÜZEYE ÇIKARMAK
Bu tarihi yapıyı yılda 700 bin kişi ziyaret ediyor.

Zaten Kral Charles'ın amacı da bu ziyaretlerin artması ve daha çok gelir getirmesi. Bu şekilde vergi mükelleflerinin yükünü de azaltmayı amaçlıyor.

Buckingham sözcüsü, bu tarihi sarayın İngiliz kraliyet ailesinin çalışma alanı olarak kalmaya devam edeceğini belirtti. Bazı bahçe partileri, elçi kabulleri, resmi ağırlamalar yine orada yapılacak.

Sözcü "Kamu kaynaklarıyla finansmanı sağlanan bu yapının, ulusal faydasını en üst seviyeye çıkarmak için halkın erişimini genişletmeyi hedefliyoruz" diye anlattı durumu.

Bu yeni plana göre Buckingham Sarayı, yine monarşinin kalbinin attığı yer olmayı sürdürecek.

Ama aile için bir yaşam ve dinlenme alanı olmayacak.

GELECEKTEKİ KRAL ZATEN ORADA YAŞAMAYACAĞINI AÇIKLAMIŞTI
Charles'tan sonra tahta geçecek olan Galler Prensi William da karısı Galler Prensesi Kate Middleton ve çocukları George, Charlotte, Louis ile bir süre önce Windsor'daki Forest Lodge'a taşındı.

Burayı "ömürlük evimiz" diye tanımlayan William, kral olduktan sonra da bu konutta yaşayacağını belirtti.

Bir başka deyişle bundan böyle monarşinin başındaki kişiler Buckingham Sarayı'nda yani başkent Londra'da bile yaşamayacak.

İlk olarak 1837 yılında Kraliçe Victoria tarafından kullanılan tarihi kraliyet konutu Buckingham Sarayı, bundan böyle halka kapılarını daha fazla açıp turistik bir ilgi odağı olarak varlığını sürdürecek.

Gerekli zamanlarda da kraliyet ailesi tarafından çalışma alanı olarak kullanılacak.

Tarihi Buckingham Sarayı, bundan böyle daha fazla kamu yararı elde edilmesi için kullanılacak. Kraliyet ailesi orada yaşamayacak. Ama yine de resepsiyonlar, resmi davetler gibi etkinlikler için kullanılacak.

Geleceğin kralı Galler Prensi William ve karısı Galler Prensesi Kate Middleton, 'ömürlük evimiz' dedikleri Forest Lodge'a taşındı. Bir başka deyişle bundan böyle hükümdarlar başkent Londra'da bile yaşamıyor olacak.

Buckingham Sarayı, asırlardır Birleşik Krallık hükümdarlarının yönetim merkezi ve Londra'daki konutu olarak biliniyordu.

Saray sık sık devlet işlerinde ve yabancı devlet insanlarının ağırlanmasında da kullanılıyor.

1703'te Buckingham Evi olarak adlandırılan Westminster Dükü'nün konağı vardı. 1763'te III. George tarafından Kraliçe Charlotte için alınan bina daha sonra "Kraliçenin Evi" olarak adlandırılmaya başlandı.

19. yüzyıl boyunca John Nash ve Edward Blore gibi mimarlarca genişletilen binaya eklemeler yapıldı. Saray 1837'de Kraliçe Victoria'nın tahta çıkmasının ardından Londra'daki konutu oldu.

Saraya 19. yüzyıl sonu ve 20. yüzyıl başında yapılan son eklemelerde doğu cephesine kraliyet ailesinin halkı selamladığı balkon yapıldı.

II. Dünya Savaşı'ndaki Alman bombardımanında yıkılan şapelin yerine Kraliyet Koleksiyonu'nun sergilendiği Kraliçe'nin Galerisi yapılmış ve 1962'de halka açılmıştı.

Kaynağa Git

İlgili Haberler