Doğa Koruma ve Milli Parklar Amasya Şube Müdürlüğü tarafından yürütülen çalışma kapsamında kente getirilen keklikler, Suluova ilçesine bağlı Bayırlı köyü kırsalında düzenlenen etkinlikle doğayla buluşturuldu.
'KEKLİKLER KENEYLE MÜCADELEDE EN ÖNEMLİ AKTÖRLERDEN'
Keklik salım programına katılan Amasya Valisi Önder Bakan, çocuklar ve vatandaşlarla birlikte keklikleri doğaya bıraktı. Kekliklerin ekosistemde önemli bir görev üstlendiğini belirten Bakan, keneler ve diğer zararlı türlerle mücadelede bu kuşların önemli rol oynadığını söyledi.
Vali Bakan, "2003 yılından bu yana Amasya’da 14 bin 300 keklik bırakılmış. Keklikler keneyle mücadelede en önemli aktörlerde bir tanesi" ifadelerini kullandı.
RİSKLİ BÖLGELERE İLAÇ DESTEĞİ
Kentte yalnızca biyolojik değil, kimyasal mücadele çalışmalarının da sürdürüldüğünü aktaran Bakan, sıcak havalarla birlikte artış gösteren ve zaman zaman ölümlere yol açabilen KKKA hastalığına karşı önlemlerin artırıldığını kaydetti.
İl Tarım ve Orman Müdürlüğü ile Amasya İl Özel İdaresi tarafından temin edilen 7 bin kutu ilacın riskli görülen bölgelere dağıtıldığını belirten Bakan, "Umarım bu yıl Amasya olarak kene vakalarından uzak geçiririz. Vatandaşlarımızın da duyarlı olmasını istiyorum" dedi.
Düzenlenen programa AK Parti Amasya İl Başkanı Galip Uzun da katıldı.