Ana içeriğe geç

Trafikte yeni dönem! Ön cama telefon tutucu koymak serbest mi oldu, ceza bitti mi?

Milyonlarca araç sahibini yakından ilgilendiren Trafik Kanunu Uygulama Yönetmeliği tamamlandı. Araç içi ekranlar, hoparlörler ve aksesuarlara ceza uygulanması tartışmalarına son veren yeni düzenlemeyle birlikte, ön cama monte edilen telefon tutucular resmen serbest bırakıldı. Peki yeni trafik yönetmeliğinde neler var, ses sistemine ceza yazılır mı? İşte sürücülerin bilmesi gereken tüm detaylar...

Trafikte yeni dönem! Ön cama telefon tutucu koymak serbest mi oldu, ceza bitti mi?
Gzt
16
Sürücülerin uzun süredir netlik kazanmasını beklediği araç içi aparatlar ve ses sistemlerine yönelik denetimlerde yeni bir dönem başlıyor.Çalışmaları tamamlanarak Cumhurbaşkanlığı onayına sunulan yeni Trafik Kanunu Uygulama Yönetmeliği, günlük hayatta sıkça kullanılan pratik çözümlere yasal güvence getirdi. Düzenleme sayesinde, trafik polislerinin denetimlerde uyguladığı farklı yorumların önüne geçilerek objektif kurallar belirlendi.Ön cama telefon tutucu ve kamera takmak suç mu, serbest mi?Yeni düzenlemeyle birlikte; direksiyon simidi veya gösterge panelinin en üst seviyesinden itibaren 5 santimetreyi aşmayan yükseltiler ile ön cama monte edilen araç kameraları ve telefon tutucular açıkça istisna kapsamına alındı.Böylece navigasyon kullanımı ve güvenlik kamerası yerleşimi gibi konular netleştirilerek, bu aparatların görüşü engelleyici bir unsur olmadığı hukuken tescillendi. Dikiz aynasına koku asmak yasak mı, cezası var mı?Sürücülerin dikiz aynasına astığı koku ve benzeri aksesuarların kullanım sınırları da bu nesnel ölçülerle yasal bir zemine kavuşturuldu. Araçların fabrika çıkışında monte edilmiş ekranlar da istisna kapsamında olacak ve cezai yaptırıma tabi olmayacak.Araç ses sistemine ve müzik açmaya hangi durumlarda ceza yazılır?Yeni yönetmelikle, ses cihazlarının kullanımına ilişkin denetim mekanizması tamamen objektif kriterlere oturtuldu. Bir araca ses sisteminden dolayı işlem yapılabilmesi, "sesin araçtan dışarıya taşarak kamunun rahat ve huzurunu bozması" ve bu durumun somut bir şekilde "kayıt altına alınması" şartına bağlandı. Bu sayede, araç içinde kendi halinde müzik dinleyen sürücülerin hakları koruma altına alınarak keyfi uygulamaların önüne geçildi.
Kaynağa Git

İlgili Haberler