Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Cumhurbaşkanlığı Külliyesi'nde Polonya Cumhurbaşkanı Karol Nawrocki ile gerçekleştirdiği görüşmenin ardından düzenlenen ortak basın toplantısında iki ülke ilişkileri, Avrupa güvenliği, NATO işbirliği ve Türkiye'nin Avrupa Birliği (AB) sürecine ilişkin değerlendirmelerde bulundu.
Türkiye ile Polonya arasındaki ekonomik ilişkilerin gelişmeye devam ettiğini belirten Erdoğan, iki ülkenin daha önce belirlediği 10 milyar dolarlık ticaret hacmi hedefine ulaştığını söyledi. Erdoğan, yeni dönemde ticaret hacmini 15 milyar dolara çıkarmayı hedeflediklerini ve bu doğrultuda çalışmaların sürdüğünü ifade etti.
Türkiye ve Polonya'nın Avrupa'nın güvenlik ve savunma mimarisinde önemli rol üstlenen iki NATO müttefiki olduğunu vurgulayan Erdoğan, savunma ve güvenlik alanlarındaki işbirliğini daha da güçlendirmek için çalıştıklarını kaydetti.
AB ile ilişkiler konusunda da değerlendirmelerde bulunan Erdoğan, Türkiye'nin AB ile işbirliğini karşılıklı fayda temelinde ilerletme iradesine sahip olduğunu belirtti. Erdoğan, Polonya'nın Türkiye'nin AB üyelik sürecine verdiği destekten dolayı memnuniyet duyduklarını ifade ederek teşekkür etti.
Filistin meselesine de değinen Erdoğan, Filistin Devleti'ni tanıyan ülkeler arasında yer alan Polonya'nın iki devletli çözüme verdiği desteği sürdürmesini beklediklerini söyledi.
Erdoğan, Ankara'da düzenlenecek NATO Zirvesi kapsamında da Polonya ile yakın temas halinde olduklarını belirterek, ittifakın Avrupa sütununun güçlendirilmesi ve caydırıcılığının artırılmasının iki ülkenin ortak öncelikleri arasında yer aldığını vurguladı.