Ana içeriğe geç

Perakende devi Walmart ilk kez nükleer enerji anlaşması imzaladı

ABD'li enerji şirketi Constellation ile anlaşma imzalayan Walmart, 2029 ve 2030 yıllarında başlayacak iki ayrı 15 yıllık dönem için nükleer enerji tedarik edecek. Söz konusu anlaşma, perakende devinin ilk nükleer enerji sözleşmesi olma özelliğini taşıyor.

Perakende devi Walmart ilk kez nükleer enerji anlaşması imzaladı
Bloomberg HT
16

ABD'li enerji şirketi Constellation ile perakende devi Walmart, uzun vadeli nükleer enerji tedarikine yönelik bir anlaşma imzaladıklarını açıkladı.

Constellation tarafından yapılan açıklamada, anlaşmanın 30 megavatlık kapasite artışı da dahil olmak üzere toplam 176 megavatlık toptan elektrik tedarikini kapsadığı belirtildi. Satın alımların, 2029 ve 2030 yıllarında başlayacak iki ayrı 15 yıllık dönemde gerçekleştirileceği ifade edildi.

Açıklamada, Illinois eyaletindeki Dresden tesisinde yapılacak iyileştirmeler sayesinde yeni bir santral inşa edilmesine ihtiyaç duyulmadan mevcut reaktörlerin üretim kapasitesi ve verimliliğinin artırılacağı kaydedildi.

Bu yatırımla elde edilecek yeni ve temiz enerjinin Walmart'ın yine Illinois'te yapımı süren yüksek teknolojiye sahip yeni dağıtım merkezinin enerji ihtiyacını karşılayacağı belirtildi.

Anlaşmanın Walmart'ın daha temiz enerji kaynaklarına erişimini artırmasının yanı sıra yerel enerji altyapısının güçlendirilmesine de katkı sağlamasının beklendiği ifade edildi.

Açıklamada, söz konusu anlaşmanın Walmart'ın ilk nükleer enerji tedarik sözleşmesi olduğu vurgulandı. Ayrıca anlaşmanın, ABD'de büyük bir perakende şirketi ile bir nükleer enerji tesisi arasında yapılan ilk anlaşmalardan biri olma özelliği taşıdığı belirtildi.

Kaynağa Git

İlgili Haberler