Toplam 43 takımın mücadele edeceği turnuva; dostluk, dayanışma ve sportif rekabeti güçlendirirken, futbolseverlere de heyecan dolu karşılaşmaları izleme fırsatı sunmaya başladı.
Bölge halkı maçlara yoğun ilgi gösterdi
Bölge halkının yoğun ilgi gösterdiği ve yaz aylarının geleneksel spor organizasyonları arasında yer alan ‘30 Ağustos Zafer Kupası Fındıkpınarı-Ayvagediği Futbol Turnuvası’; mahalleler arasındaki dostluk, dayanışma ve sportif rekabeti bir kez daha sahalara taşıyor. Futbolseverler turnuva boyunca heyecan dolu karşılaşmaları izlerken, birlik ve beraberlik ruhunu da yaşama fırsatı bulacak. Koray Aydın Stadyumu’nda oynanmaya başlayan turnuvada Toroslar ve Akdeniz ilçelerini kapsayan 31 takım ile Mezitli ve Yenişehir ilçelerini kapsayan 12 takım olmak üzere toplam 43 takım yer alıyor.
Başkan Yıldız: “Bu turnuvanın birincisi hepimiz olacağız”
Arslanköy-Bulukluspor karşılaşmasının başlama vuruşunu yapan Toroslar Belediye Başkanı Abdurrahman Yıldız, sporun dayanışmayı ve kardeşliği pekiştiren bir alan olduğuna dikkat çekerek “Turnuvaya katılacak olan bütün mahallelerimizi tebrik ediyorum. Bu turnuvanın birincisi hepimiz olacağız. Çünkü bu turnuva; dayanışmayı, kardeşliği, hemşehricilik bilincini ve komşuluğu güçlendirmek için yapılıyor. Güzellik, dostluk ve dayanışma kazansın” dedi ve herkesi maçları izlemeye davet etti.
Gökayaz: “Uzun soluklu, heyecanlı ve güzel bir turnuva olacak”
Kültür, Sanat ve Sosyal İşler Dairesi Başkanlığı Gençlik ve Spor Hizmetleri Şube Müdürü Bünyamin Gökayaz, ‘30 Ağustos Zafer Kupası Fındıkpınarı-Ayvagediği Futbol Turnuvası’ nın her yıl olduğu gibi bu yıl da dostluk ve centilmenlik içerisinde geçmesini beklediklerini belirterek, “Uzun soluklu, heyecanlı ve güzel bir turnuva olacak. Ayvagediği Futbol Turnuvası’na Toroslar ve Akdeniz ilçelerini kapsayan toplamda 31 takımımız; Fındıkpınarı Futbol Turnuvası’nda da Mezitli ve Yenişehir ilçelerimizden 12 takımla start verdik. Dostluğun, centilmenliğin ön planda olduğu güzel bir turnuva diliyorum. Tüm oyunculara ve takımlara başarılar diliyorum. Halkımızı da, komşularımızı da eleme maçlarının oynanacağı Koray Aydın Stadyumu’ndaki tüm maçlara davet ediyorum” dedi.
Kartal: “Spor bahane, dostluk şahane”
Kırsal mahallede yaşayan yurttaşlar olarak bu turnuvanın başlamasını dört gözle beklediklerini Kaşlı Takımı’nın Spor Sorumlusu Servet Kartal “Spor bahane, dostluk şahane. Maç biter, dostluk devam eder. Büyükşehir Belediye Başkanımız Vahap Seçer’e ve Toroslar Belediye Başkanımız Abdurrahman Yıldız’a teşekkür ediyoruz. Bu organizasyon her sene daha da üzerine koyarak gidiyor. Bu sene de Koray Aydın Stadyumu’nda olması ve saat 17.00’da oynanması çok güzel. Güzel, dostça ve köylerin kaynaştığı bir turnuva olmasını diliyorum. Ben, 2 oğlum ve yeğenimle birlikte aynı takımda oynuyorum. 57 yaşındayım. Sahalarda top oynuyoruz. Gençlerin sigara veya farklı kötü alışkanlıklara düşmemesi için elimizden ne gelirse yapalım. Spor bağlayıcıdır. Böyle organizasyonlar bizi çok mutlu ediyor” diye belirtti.
Arslanköy takım kaptanı Durmuş Kizir ise “Bizim için çok zorlu bir maç oldu. Ama yine de geriden geldik, kazanmasını bildik. Burada önemli olan dostluk. Bu turnuvanın amacı da zaten köylerin kaynaşması. Yani iyi olan sanırım bizdik, kazandık, mutluyuz” dedi.
Kaşlı Mahallesi’nin takımında oynayan futbolculardan Altay Nalbant, “Turnuva güzel, iyi başladı. Turnuva köy halkları için aslında bir neşe kaynağı. Yazın bu turnuva çok iyi oluyor. Halkın hem neşelenmesine hem de sosyalleşmesine çok iyi bir etkisi var. Ben de bu yıl turnuvada ilk kez oynayacağım. Bu imkânı bize sağlayan Vahap Başkanımıza çok teşekkür etmek istiyorum” ifadelerine yer verdi. Kaşlı Mahallesi’nin takımında oynayan futbolculardan Görkem Kartal ise “Bu turnuvalar köy halkımızın neşe ve eğlence kaynağı oluyor, sosyalleşmelerine olanak sağlıyor. Maçların bu stadyuma oynanması da zemininden dolayı daha iyi oldu. Bu turnuva bize büyüklerimizden kaldı ve biz de bu geleneği sürdürüyoruz. Mutluyuz” dedi.
Turnuvanın ilk gün maçlarında Arslanköyspor rakibi Bulukluspor’u 2-1 yenerken, Bekirdespor ile Aladağspor ise golsüz berabere kaldılar.