Ana içeriğe geç

ABB’den öğrencilere uygulamalı bisiklet eğitimi

Ankara Büyükşehir Belediyesi, EGO Bisiklet Kampüsü’nde, Ankara Kent Konseyi Bisiklet Meclisi’nin uzman eğitmenleri eşliğinde ortaokul öğrencilerine yönelik teorik ve uygulamalı bisiklet eğitimleri veriyor.

ABB’den öğrencilere uygulamalı bisiklet eğitimi
Karar
16

Ankara Büyükşehir Belediyesi EGO Genel Müdürlüğü, Başkent’te bisiklet kültürünü geliştirmek, sürdürülebilir ulaşım bilincini yaygınlaştırmak ve gençlere güvenli sürüş alışkanlığı kazandırmak amacıyla başlattığı eğitim faaliyetlerini sürdürüyor.

Batıkent Çakırlar’da yer alan Bisiklet Kampüsü, Ankara Kent Konseyi Bisiklet Meclisi Başkanı Murat Görücü ve eğitmeni Yalçın Kemal Uslu eşliğinde öğrencilere verilen teorik ve uygulamalı güvenli bisiklet sürüş eğitimlerine ev sahipliği yapıyor. Eğitimlerle; hem çevre dostu, sağlıklı ve sürdürülebilir ulaşım modellerinin desteklenmesi hem de geleceğin sürücülerinin trafikte güvenli, bilinçli ve karşılıklı saygı esasına dayalı bir şekilde yer alması hedefleniyor.

“BİSİKLET FARKINDALIĞINI ARTIRMAK İSTİYORUZ”

EGO Genel Müdürlüğü Projeler Şube Müdürü Ceren Boztepe, sürdürülebilir ulaşımı desteklemek ve bisiklet farkındalığını artırmak amacıyla eğitim faaliyetlerini sürdürdüklerini belirterek şunları söyledi:

“Açıldığı günden bugüne kadar binden fazla öğrencimize bisiklet sürüş eğitimi verdik. Bugün de burada Bisiklet Meclisi’mizin değerli eğitmenleriyle birlikte ortaokul öğrencilerimize hem teorik hem pratik eğitim veriyoruz. Öğrencilerimiz teorik eğitimle öncelikle trafikte nasıl davranmaları gerektiği, bisiklet güvenliğinin, farkındalığının nasıl artması gerektiğini öğreniyorlar. Sonra da pratik eğitimlerle Bisiklet Kampüsü’nün sürüş alanında gerekli trafik kurallarını öğrenmiş oluyorlar.”

Ankara Kent Konseyi Bisiklet Meclisi Başkanı Murat Görücü ise “Bugün burada gençlerimize verilen eğitim sayesinde, yarın bu gençlerimiz sürücü belgesi aldıkları zaman bisiklet farkındalığını, trafik bilincini, trafikte güvenli ulaşımı anlamış olacaklar ve farkındalık oluşturacaklar. Bizler de amacımıza ulaşmış olacağız. Onun için gençlerimize verilen eğitim çok kıymetli, çok değerli” dedi.

ÖĞRENCİLER HEM EĞLENDİ HEM ÖĞRENDİ

Eğitime katılan öğrenciler de aldıkları eğitimden memnun kaldıklarını ifade ederek, şunları dile getirdi:

-Esile Yaramış: “Yol levhalarını öğrendik. Bisikletle neler yapılabileceğini ve bisiklet türlerini öğrendik. Sonrasında buraya gelerek bisiklet sürmeye başladık. Güzel geçti, çok verimliydi. Güzel şeyler öğrendim.”

-Efe Habibi: “Öğretmenlerimiz bize bisikletle giderken neler taşımamız gerektiğini gösterdiler. Bisiklet kullanırken ve bisiklet alırken nelere dikkat etmemiz gerektiğini öğrendik. Arkadaşlarımızla birlikte bisiklet sürdük. Bisiklet sürmeyi bilmeyen arkadaşlarımıza da sürmeyi öğrettiler.”

Kaynağa Git

İlgili Haberler