Ana içeriğe geç

Bu adam yaşadığını kanıtlayamıyor! "Yaşayan ölü" isyanı

Hatay'da 6 Şubat depremlerinde aynı ismi taşıyan başka bir vatandaşla karıştırılarak sisteme "ölü" olarak kaydedilen Ahmet Artan, üzerinden geçen 1235 güne rağmen yaşadığını sağlık sistemine kanıtlayamıyor. "Yaşayan ölü" olarak anılan Artan, sağlık hizmeti alamazken sürücü belgesini dahi yenileyemiyor.

Bu adam yaşadığını kanıtlayamıyor! "Yaşayan ölü" isyanı
Akşam
16

Kahramanmaraş merkezli depremler Hatay'da büyük yıkıma yol açmış ve 25 bine yakın insan vefat etmişti. Asrın felaketine Narlıca Mahallesi'nde bulunan 3. kattaki evinde yakalanan 39 yaşındaki Ahmet Artan, yarım saatlik mücadelenin ardından mahsur kaldığı evinden kurtarıldı. Depremzede vatandaş; kendisiyle aynı ismi, soy ismi taşıyan ve baba isimleri aynı olan ve depremde ölen vatandaş yerine sisteme ölü olarak girildi.

"ARACIMA AMBULANS EKİBİ ÇARPMIŞTI, O ZAMAN ÖLDÜĞÜMÜ ÖĞRENDİM"

Depremden sonra aracına ambulansın çarpmasıyla 'ölü' olduğunu öğrenen Ahmet Artan, "Depremden sonra ben o zamanlar arama kurtarma ekibine çalışıyordum. Aracıma sahra hastanesinin önünde bir ambulans ekibi çarpmıştı. Olay yerine geldik ve polis arkadaşımız geldi. Bana 'bu aracın mirasçıları gelebilir mi' dedi. 'Bu aracın bir mirasçısı yok' dedim. 'Bu aracın sahibi benim, Ahmet Artan' dedim. Bana 'Ahmet Artan ölü olarak gözüküyor' ve araca mirasçı düşmüş dedi. O zaman ben öldüğümü öğrendim, daha doğrusu sistemde öldüğümü öğrendim. O zaman e-devlete girmek istedim ama e-devlet beni kabul etmiyordu. PTT'ye gittiğimde memur arkadaşıma kimliğimi uzattım ama memur 'burada ölü olarak gözüküyorsun ve kişi işte ölüdür işlem yapılamaz diye bir şey çıkıyor' dedi.

"BÜTÜN DÜNYA BENİM YAŞADIĞIMI BİLİYOR AMA YALNIZ SİSTEM BİR TÜRLÜ BUNU KABULLENEMİYOR VE KİŞİ ÖLÜDÜR, İŞLEM YAPILAMAZ DİYOR"

Bütün Türkiye'ye yaşadığını kanıtladığını fakat ama sisteme kendini inandıramadığını ifade eden Ahmet Artan, "Benim şu an sürücü belgemin süresi bitti ve uzatmak istiyorum. Ehliyetimi uzatamıyorum ve hiçbir aile hekimi beni kabul edemiyor. Çünkü sistemde 'kişi ölüdür, işlem yapılamaz' diye bir sıkıntı çıkıyor. Muhabir arkadaşımızla birlikte gidip kimliği verdik. Sağ olsun doktor bey, o da bizi televizyondan izleyip gülerek karşıladı. 'Sistemde hala kişi ölüdür, işlem yapılamaz uyarısı' çıkıyor. Biz de orada tabii tebessüm ettik ama çok ciddi sıkıntılar yaşıyorum.

Tek isteğinin sistemdeki hatanın düzeltilmesi olduğunu söyleyen Artan, herkes gibi hastane, sağlık ocağı ve diğer kurumlardan hizmet alabilmek istediğini söyledi.

Kaynağa Git

İlgili Haberler