Irak Petrol Bakanlığı'nın kıdemli bir yetkilisi, Petrol İhraç Eden Ülkeler Örgütü (OPEC) üretim kotasının ciddi oranda artırılmaması hâlinde Irak'ın elindeki tüm seçenekleri değerlendirmek zorunda kalacağını belirtti.
Konuya yakın farklı kaynaklar ise Iraklı yetkililerin OPEC'ten ayrılma seçeneğini değerlendirdiğini fakat şu anki planın birlik içinde kalarak daha yüksek bir üretim kotası sağlamak olduğunu Reuters'e aktardı.
Irak'ın birlikten ayrılmayı değerlendirme ihtimali bile, Birleşik Arap Emirlikleri'nin (BAE) bu yılın başlarında OPEC'ten ayrılmasının ardından OPEC için yeni bir darbe anlamına geliyor. Irak, OPEC'in beş kurucu üyesinden biri olmasının yanı sıra örgüt, Irak'ın başkenti Bağdat'ta kurulmuştu.
Reuters'e konuşan Iraklı resmi bir kaynak, "Irak, İran savaşından dolayı kritik bir finansal krizden geçiyor. Bu yüzden OPEC kotamızın ciddi oranda artırılması artık bir zorunluluktur ve bu mesele azami ciddiyetle ele alınmalıdır" ifadelerini kullandı.