ABD ve İran arasında bölgedeki tansiyon hızla yükselmeye devam ediyor. Edinilen bilgilere göre, İsviçre’de hafta sonu yeniden başlaması planlanan görüşmeler, son yaşanan olayların ardından askıya alındı. Özellikle ticari gemilere ve askeri tesislere yönelik karşılıklı saldırılar, iki ülke arasındaki diplomatik adımları sekteye uğrattı.
Haziran ayı başında ABD Başkanı Donald Trump tarafından imzalanan mutabakat zaptı çerçevesinde İran’ın Hürmüz Boğazı’nı uluslararası ticari geçişlere açık tutma zorunluluğu vurgulanmış, iki ülke arasında belirli bir uzlaşma sağlanmıştı. Ancak son haftalarda Hürmüz Boğazı’nda gerçekleşen saldırılar, tarafların birbiriyle yeniden uzlaşmasını engelledi.
Birleşmiş Milletler ABD Daimi Temsilcisi Mike Waltz, Fox News televizyonuna yaptığı açıklamada, “Tahran’ın Hürmüz Boğazı’ndaki uluslararası deniz trafiğini tehdit etmesi halinde, ABD İran’ın askeri altyapısını hedef almaya devam edecektir.” ifadelerini kullandı.
İran tarafı, ABD’nin attığı adımların anlaşmanın ihlali anlamına geldiğini savunurken, Washington yönetimi ise Tahran’ın yükümlülüklerini yerine getirmediğini ileri sürüyor. Son olarak İran, Katar’dan petrol taşıyan bir konteyner gemisi ile bir tankere yönelik saldırı düzenledi. ABD ise buna karşılık olarak İran'ın iletişim altyapısını, insansız hava araçlarını ve bazı füze üslerini hedef aldı.
Artan karşılıklı suçlamalar ve saldırılar, bölgedeki tansiyonun önümüzdeki günlerde daha da yükseleceğine işaret ediyor. İsviçre’de iptal edilen müzakerelerin tekrar ne zaman başlayacağına dair ise resmi bir açıklama yapılmadı.
Haber Kaynağı : 12punto