Ana içeriğe geç

Hizbullah liderinden Washington’daki mutabakata rest! Anlaşma masada kalır mı?

Hizbullah lideri Naim Kasım, ABD arabuluculuğunda İsrail ile Lübnan arasında imzalanan çerçeve anlaşmasını "yok hükmünde ve aşağılayıcı" olarak nitelendirdi. Kasım, İsrail'in İran-ABD mutabakat zaptı uyarınca Lübnan'dan çekilmesini talep etti.

Hizbullah liderinden Washington’daki mutabakata rest! Anlaşma masada kalır mı?
Cnn Türk
16

Hizbullah Genel Sekreteri Naim Kasım, İsrail’in Lübnan’da işgal ettiği bazı bölgelerin kontrolünün Lübnan Silahlı Kuvvetleri’ne devredilmesini öngören ABD-Lübnan-İsrail çerçeve anlaşmasına tepki gösterdi. Washington’da imzalanan anlaşmayı eleştiren Kasım, Hizbullah’ın silahsızlandırılması yönündeki önerilere de karşı çıktı.

“ANLAŞMA GEÇERSİZ VE HÜKÜMSÜZDÜR”

Naim Kasım, ABD’nin başkenti Washington’da imzalanan çerçeve anlaşmasını kınayarak, bunun yerine ABD ile İran arasında yapılan mutabakat zaptının uygulanması gerektiğini savundu.

En güncel haberlere ve son dakika gelişmelerine Google üzerinden anında ulaşmak için bizi favorilerinize ekleyin.

Kasım, açıklamasında, “Washington’daki çerçeve anlaşma küçük düşürücü ve utandırıcıdır. Aynı zamanda egemenliğin teslimi anlamına gelmektedir. Bu anlaşma geçersiz ve hükümsüzdür. İran-Amerikan mutabakat zaptının hükümlerinin uygulanması gerekmektedir.” ifadelerini kullandı.

Hizbullah liderinden Washington’daki mutabakata rest Anlaşma masada kalır mı

SİLAHSIZLANMA ŞARTINA TEPKİ GÖSTERDİ

Hizbullah lideri, İsrail’in Lübnan’dan çekilmesinin Hizbullah’ın silahsızlandırılması şartına bağlanmasına yönelik önerileri de eleştirdi.

Kasım, “İsrail’in çekilmesinin Lübnan genelinde direnişin silahsızlandırılmasına bağlanması, tüm kırmızı çizgileri aşan son derece tehlikeli bir öneridir.” değerlendirmesinde bulundu.

“MÜCADELEYİ SÜRDÜRECEĞİZ”

Lübnan ile İsrail arasında varılan son anlaşmaya rağmen mücadeleyi sürdüreceklerini belirten Kasım, sahadaki varlıklarını koruyacaklarını ifade etti.

Kasım, “İşgali yenmek için sahada mücadelemizi sürdüreceğiz. En zor şartlarda bile sahayı terk etmedik, bundan sonra da etmeyeceğiz.” dedi.

LÜBNAN YÖNETİMİNE ELEŞTİRİ

Naim Kasım, Lübnanlı yetkilileri de İsrail’in işgaline meşruiyet kazandırmakla suçladı. Bu durumun ilerleyen süreçte söz konusu bölgelerin İsrail’e ilhak edilmesine kadar uzanabileceğini öne sürdü.

Lübnan yönetimine seslenen Kasım, “Zaman, Lübnan’ı yerle bir eden seçimlerinizden geri dönme zamanı.” ifadelerini kullandı.

Hizbullah’ın, Lübnan’ın egemenliği ve toprak bütünlüğünün korunması amacıyla ortak hareket etmeye hazır olduğunu da sözlerine ekledi.

İRAN İLE VARILAN MUTABAKATI VURGULADI

Kasım, ABD ile İran arasında imzalanan mutabakat zaptının Lübnan açısından önemli bir güvence oluşturduğunu savunarak, bunun ülkenin egemenliğini ve toprak bütünlüğünü koruyacağını ileri sürdü.

İran’ın Lübnan’a verdiği desteği memnuniyetle karşıladığını belirten Kasım, Tahran yönetiminin ateşkes sürecindeki rolünü de övdü.

WASHINGTON’DA ÜÇLÜ ÇERÇEVE ANLAŞMASI İMZALANMIŞTI

ABD, Lübnan ve İsrail’den üst düzey yetkililer, görüşmelerin beşinci turu kapsamında Washington’da bir araya gelmişti. Toplantının ardından, İsrail’in Lübnan’da işgal ettiği bazı bölgelerin kontrolünün Lübnan Silahlı Kuvvetleri’ne devredilmesini öngören üçlü çerçeve anlaşması imzalanmıştı.

İsrail Başbakanı Binyamin Netanyahu, Hizbullah’ın silahsızlandırılması ve kontrolün Lübnan ordusuna devredilmesini kapsayan bir pilot proje üzerinde uzlaşı sağlandığını açıklamıştı.

Netanyahu, tarafların İsrail ordusunun önerdiği iki bölge üzerinde anlaşmaya vardığını belirtmişti. Bu bölgelerden birinin, Lübnan’ın güneyindeki ve “Sarı Hat” olarak adlandırılan askeri bölgenin dışında yer aldığı, diğerinin ise Litani Nehri’nin kuzeyinde bulunduğu ifade edilmişti.

ATEŞKESİN ŞARTLARINA İLİŞKİN İDDİALAR

ABD basınında yer alan haberlere göre, söz konusu anlaşma İsrail ile Lübnan arasında ateşkesin yürürlüğe girmesini öngörüyor. Ateşkesin, Hizbullah’ın İsrail’e yönelik saldırılarını tamamen durdurmasına ve Litani bölgesindeki unsurlarını geri çekmesine bağlı olduğu iddia edildi.

“BU ANLAŞMADA İRAN VE HİZBULLAH YOK”

Anlaşmaya İsrail adına imza atan İsrail’in Washington Büyükelçisi Yechiel Leiter ise nihai hedefin iki ülke arasında kalıcı barış olduğunu savunmuştu.

Leiter, “Her iki ülkenin de güvenlik içinde yaşayacağı gerçek bir barış; İsrail’in ve Lübnan’ın egemenliğinin saygı gördüğü, korunduğu ve güvence altına alındığı bir barış. Bu faaliyetlere dayalı üçlü çerçeve anlaşmada İran yok, Hizbullah yok. İsrail ile Lübnan arasında barışa giden yol var.” ifadelerini kullanmıştı.

Kaynağa Git

İlgili Haberler