ABD-İran arasında tehditlerin gölgesinde barış çabası! Trump yine gözdağı verdi: 'Gerekeni yaparım'
ABD ve İran heyetlerinin müzakere görüşmesi dün İsviçre'de gerçekleşti. Tam 18 saat süren görüşmelere ABD Başkanı Donald Trump'ın İran'ı tehditleri damga vururken, Hürmüz Boğazı'ndan geçişler ve ABD'nin taahhütleri üzerinde anlaşıldığı duyuruldu. 60 günlük bir ateşkes üzerinde mutabık kalınırken, Hürmüz'ün kontrolünün İran'a geçtiği bildirildi. Beyaz Saray'da Oval Ofis'te düzenlenen bir imza töreninde gazetecilerin sorularını yanıtlayan Trump, "İki önemli sonuç elde ettik. Birincisi Boğaz açık ve açık kalacak. İkincisi ise İran hiçbir zaman nükleer silaha sahip olmayacak." dedi. Trump'tan "İran uygun davranmazsa gerekeni yaparım" uyarısı da geldi. Öte yandan Lübnan'daki ateşkesi ve "çatışma" durumunu izlemek için ABD Merkez Kuvvetler Komutanlığı (CENTCOM) bir "mekanizma" başlattı. Netanyahu ise bu durumdan oldukça tedirgin... İşte ABD - İran müzakere görüşmesinde yaşanan son gelişmeler...
TGRT Haber