Medya Ankara tarafından beşincisi düzenlenen “Başkente Değer Ödülleri” töreninde, Haymana Belediye Başkanı Levent Koç’un parti değiştirmesine ilişkin yaptığı açıklamalar gündem oldu. Törende “Tarih ve Turizm Belediyeciliği Ödülü”nü alan Koç, CHP’den istifa edip AKP’ye geçiş sürecini anlattı.
ANKA'nın haberine göre, Koç, AKP’ye geçişi öncesinde Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mansur Yavaş ile yaptığı görüşmeye dair şu detayları aktardı: “Sayın Başkanımla görüşmeye hafta sonu gittik. Ertan Bey aracılığıyla gerçekleşen bu görüşmede, Yavaş’ın kendisine ‘İstifa edecekseniz açıklayın’ dediğini ve birlikte fotoğraf verdiklerini belirtti. Görüşmede Yavaş’ın geçip geçmeyeceğine dair bir tereddüdü olmadığını ifade eden Koç, “Ben de kendisine geçmeyeceğimi söyledim. Ancak o günkü görüşmede, hiçbir şeyin düzelmeyeceğini ve kalemimin bir yıl öncesinden kırılmış olduğuna tanıklık ettim. Kırılan kalem tekrar doğrulmaz” ifadelerini kullandı.
“Altı aydır Başkan’a ulaşamıyordum”
Parti değişikliğini “çok farklı yaşanmışlıklar ve birikmişlikler” olarak gerekçelendiren Koç, Yavaş ile aralarındaki iletişim sorunu olduğunu ifade etti. Koç, “Yaklaşık altı aydır ben size ulaşamıyorum. Benim ilçe başkanım ulaşıyor, meclis üyem iki buçuk saat makamınızda durabiliyor. Ben size neden ulaşamıyorum?” diye sorduğunu, karşılığında ise “Bakan Bey’e gittiğinden haberdar etmedin” cevabını aldığını söyledi. Koç, bu cevabın gerçek sebepleri karşılamadığını savundu.
“Süreci madde madde açıklayacağım”
Kamuoyunun ve Haymana halkının yaşananları tam olarak bilmediğini savunan Koç, süreci detaylandırmaya hazır olduğunu belirtti: “Bunların sebeplerini ayrıca açıklayacağım. Çünkü kamuoyu neyin ne olduğunu maalesef bilmiyor. İstiyoruz ki insanlar eteklerindeki taşları döksünler. Süreci net olarak, madde madde açıklayacağız. Bizi bu çizgiye getirenler nelermiş, bunları izah ettiğimizde hemşerilerimiz de bizi anlayacaktır.”
Bakan Kurum ziyaretinde “tesadüf” iddiası
Koç, Gölbaşı Belediye Başkanı Yakup Odabaşı ile Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum’u ziyaretleri sırasında bir araya gelmelerini de şu sözlerle açıkladı: “Beraber gitmedik, tesadüfen orada karşılaştık. Asla bu konuda bir görüşmemiz olmadı. Biz gittik, 10 dakika bekledik, ardından Yakup Başkan geldi, selamlaştık. Ben içeri girdim, ardından o girdi.”