Adana'nın Aladağ ilçesinde 29 Temmuz 2021'de çıkan ekiplerin yoğun çalışması sonrası, ancak 1 Ağustos'ta kontrol altına alınabilen orman yangınında, bin 725 hektarlık ormanlık alan zarar gördü; 12 ev ve 1 ahır da küle döndü. Tarım ve Orman Bakanlığı ile Adalet Bakanlığı arasında imzalanan, işbirliği protokolü kapsamında, işledikleri çeşitli suçlar nedeniyle 'denetimli serbestlik'e tabi tutulan hükümlüler, yanan orman sahalarının yeniden yeşertilmesi noktasında sahaya sürüldü. Adana Orman Bölge Müdürlüğü koordinasyonunda, orman yangınından zarar gören bin 725 hektarlık alanda, kapsamlı bir rehabilitasyon ve ağaçlandırma çalışması başlatıldı.
VATANDAŞ DA DESTEK VERDİ
İş makineleriyle hazırlanan topraklara fidan dikimi gerçekleştirildi. Yapılan çalışmalarla yanan sahalar, yeniden hayat buldu; bölge yeşil bir örtüye büründü. Doğanın yeniden canlandırılması çalışmalarına sadece hükümlüler değil, aynı zamanda vatandaşlar da destek veriyor. Adana Orman Bölge Müdürlüğü'nden yapılan açıklamada; "Aladağ'da küllerinden yeniden doğan ormanlar, doğanın kendini yenileme gücünü ve insan emeğinin önemini bir kez daha gözler önüne seriyor. Daha yeşil bir gelecek için yürüttüğümüz çalışmalar kararlılıkla sürüyor" denildi.