Son 35 yılda en yüksek göç oranlarına sahip zengin ülkelerin göçten önemli ekonomik fayda sağladığı ve hâlâ daha fazla iş gücünü kabul edebilecek kapasiteye sahip olduğu yeni bir araştırmada ortaya kondu.
Önümüzdeki hafta Avrupa Merkez Bankası'nın Portekiz'in Sintra kentinde düzenleyeceği Merkez Bankacılığı Forumu'nda sunulacak çalışma, göç konusunun birçok ülkede siyasi tartışmaların merkezine yerleştiği bir dönemde yayımlandı.
OECD üyesi onlarca gelişmiş ülkeye ilişkin verileri inceleyen araştırma, ağırlıklı olarak yüksek vasıflı göçmenlerin ekonomik büyüme ve iş gücü verimliliğini belirgin biçimde artırdığını ortaya koydu.
Araştırmanın yazarı Giovanni Peri, göç alan ülkelerde iş gücü verimliliğinin yüksek göç dönemlerinde ve sonrasında anlamlı ölçüde arttığını belirtti.
Çalışmaya göre, göçmen sayısındaki ülke nüfusunun yüzde 1'ine denk gelen artış, çalışan başına gayrisafi yurtiçi hasıla (GSYH) büyümesini beş yıl içinde ortalama yüzde 1,2, on yıl içinde ise yüzde 1,9 artırıyor.
Araştırma ayrıca bu verimlilik artışının önemli bölümünün yatırımlardaki güçlü büyümeden kaynaklandığını ortaya koydu.
Araştırmaya göre 1990-2024 döneminde çalışan başına ekonomik büyümenin yaklaşık üçte biri İspanya, İtalya ve Birleşik Krallık gibi ülkelerde göçten kaynaklanmış olabilir.