Ana içeriğe geç

Netanyahu'dan ABD'ye "boyun eğmem" mesajı: "İran için izin istemedim, sadece planlarımı bildirdim"

İsrail Başbakanı Binyamin Netanyahu, Washington ile Tel Aviv hattında gerilimin tırmandığı bir dönemde dikkat çekici açıklamalarda bulundu. ABD’ye boyun eğmeyeceği imasında bulunan Netanyahu, İran’a yönelik askeri hamleler için Washington’dan izin almadığını vurguladı.

Cnn Türk
16

İsrail Başbakanı Binyamin Netanyahu, ABD ile yaşanan fikir ayrılıklarının ardından yaptığı açıklamalarda sert mesajlar verdi. ABD Başkanı Donald Trump ile gerçekleştirdiği görüşmeye değinen Netanyahu, "Ben İran saldırısı için ABD'den izin istemedim; sadece kendisine planlarımdan bahsettim" diyerek bağımsız hareket ettiklerinin altını çizdi.

"BİZİ YOK ETMEK İSTEYENLERİ BEKLEMEYECEKTİM"

Netanyahu, birkaç hafta önce Başkan Trump ile yaptığı görüşmenin detaylarını şu sözlerle aktardı:

"Başkan Trump'a gittiğimde ona şöyle dedim: 'İran’a giriyoruz, çünkü bizi tehdit edenleri —açıkça bizi yok etmek istediklerini söyleyenleri— beklemeyeceğim.' Bu arada ona şunu da söyledim: 'Bizi ilk yok etmek isteyen onlar.' Buna izin vermeyeceğiz. İşte bu yüzden buradayız. Ondan izin istemedim; sadece planlarımızı kendisine bildirdim."

Netanyahudan ABDye boyun eğmem mesajı: İran için izin istemedim, sadece planlarımı bildirdim

TRUMP "YAPMAMALISIN" DEDİ, NETANYAHU BİLDİĞİNİ OKUDU

ABD Başkanı Trump’ın kendisine "Bunu yapmamalısın" şeklinde telkinde bulunduğunu belirten İsrail Başbakanı, buna rağmen kendi stratejilerini uygulamaktan vazgeçmediklerini ifade etti. ABD yönetiminin sonradan sürece dahil olmasından memnuniyet duyduğunu dile getiren Netanyahu, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Sadece planlarımızı kendisine bildirdim. Ve sonunda onun da katılması beni çok memnun etti, ki bu son derece önemliydi. Fakat onlar başlangıçta 'İmkânsız, yapmayın' dediler. İran gelip şehirlerimizi yok ederken, vatandaşlarımızı öldürürken ve binlerce —belki on binlerce— insan ölürken oturup izlemeyeceğiz."

"DÜN 'GİRMEYİN' DİYENLER BUGÜN 'GÖREVİ TAMAMLAMADINIZ' DİYOR"

Geçmişte kendilerine yönelik yapılan askeri kısıtlama çağrılarını eleştiren Netanyahu, Washington'dan gelen çelişkili açıklamalara tepki gösterdi:

Netanyahudan ABDye boyun eğmem mesajı: İran için izin istemedim, sadece planlarımı bildirdim

"Bize 'Gazze’ye girmeyin, Refah’a girmeyin, Lübnan’a girmeyin, Suriye’ye girmeyin, İran’a girmeyin. Tanrı aşkına saldırmayın, liderlerini ortadan kaldırmayın' diyen aynı insanlar; şimdi 'Ama görevi tamamlamadınız' diyorlar. Sıfır eylem isteyen o insanlar şimdi gelip bize 'Yüzde 100 başaramadınız, sadece yüzde 80-90 başardınız, yapılacak daha çok şey var' diyorlar. Bu doğru değil."

AÇIKLAMALARIN ZAMANLAMASI DİKKAT ÇEKTİ

Netanyahu'nun bu çıkışının zamanlaması siyasi açıdan oldukça kritik bir döneme denk geliyor. İsrail kamuoyunda ve özellikle Netanyahu'nun kendi destekçileri arasında, Başbakan'ın "Trump'a boyun eğdiği ve yeni bir savaşa girmekten sakındığı" yönündeki eleştirilerin yükseldiği bir süreçte bu açıklamaların yapılması, iç politikaya yönelik bir gövde gösterisi olarak yorumlanıyor.

Kaynağa Git

İlgili Haberler