A Milli Futbol Takımımızın 24 yıl sonra katıldığı Dünya Kupası macerası resmen tamamlandı... Avustralya ve Paraguay yenilgilerinin ardından kupaya veda etmiştik. ABD karşısında prestij için çıktığımız maçtan iyi futbol ve 3 golle galip ayrıldık. Maça yine gol yiyerek başladık. 3. dakikada Trusty ağları sarstı: 0-1. 10’da Arda Güler kupadaki ilk golümüzü attı: 1-1. 31’de Orkun’un vuruşu Barış Alper’e çarparak ağlara gitti: 2-1.
KAAN NOKTAYI KOYDU
İkinci yarıya yine ABD etkili başladı. 49’da Berhalter’in golüyle skor 2-2’ye geldi. Ardından tehlikeli pozisyonlar yine ABD’den geldi. 62’de Pulisic’in vuruşunu Uğurcan çıkardı. 63’te yine Pulisic şansını denedi, Uğurcan parmaklarının ucuyla çeldi. 72’de Arda’nın şutu yandan dışarı gitti. 90+8’de galibiyet golünü attık. Organize atakta Can Uzun’un şutunda Kaan Ayhan arka direkte tamamladı. 3-2’lik galibiyetle veda ettik.
ŞEREFİMİZİ KURTARDIK
Günün başarılı isimlerinden Orkun Kökçü, erken vedalarının herkesi üzdüğünü söyledi. Orkun “Bu maçı kazanmamız önemliydi. Çünkü ortada onurumuz ve şerefimiz vardı. Onurumuzu ve şerefimizi kurtardık. Herkes özeleştiri yapmalı. Çünkü ülkemiz bunu hak etmedi. Biz hak etmedik. Çok şey söylenebilir aslında ama şu an zamanı değil. Çünkü herkesin duygusal seviyesi yüksek. Ülkemizi az da olsa sevindirebildiysek mutluyuz. Bu Dünya Kupası önemli bir deneyim oldu bizim için” diye konuştu.
DAHA GÜÇLÜ OLMALIYIZ
3 puanı getiren golü atan Kaan Ayhan şöyle konuştu: “Dünya Kupası’nda gol atmak herkesin başına gelmiyor ama pek sevinemedik. İlk 2 maç için en büyük eleştiriyi biz yapacağız. Bu galibiyetle milletimizi sevindirdiysek ne mutlu bize. Hepimiz için duygusal bir maçtı. Çok derine girmeyeceğim. Önümüzdeki turnuvalarda daha güçlü olmak istiyoruz.”
OĞUZ DÖKTÜRDÜ
Vincenzo Montella’nın 11’de şans verdiği Oğuz Aydın, ABD maçının en iyilerinden biri oldu. Başarılı futbolcu 8 sahipsiz top kazandı. 12 ikili mücadelenin 8’inde başarılı oldu. 6 da top kaptı. Maç sonu İtalyan çalıştırıcıdan alkışı aldı.
DRAMA YAPAMAYIZ
Arda Güler, eleştirileri hak ettiklerini belirtip güçlü konuşmasıyla alkışlandı. ABD galibiyetinin başrol oyuncularından Arda Güler maç sonu buruk bir mutluluk yaşadıklarını söyledi. Genç yıldız “Maçtan önce moralimin bozuk olduğuna dair bir şeyler söylemişiniz sanırım. Tüm eleştiriler doğru. Ne söyleseler haklılar. Çünkü ben iyi oynamadım. Hiçbirimiz ilk 2 maçta iyi oynamadık. Drama yapamayız. Kötü oynadık ve elendik. İnşallah bundan sonra telafi ederiz” dedi. Futbol kamuoyu Arda’nın olgun ve gerçek bir kaptan gibi konuştuğunu belirtip, yürekli sözlerini alkışladı.
ARDA’DAN REKOR
ABD karşısında ilk golümüzü atan Arda Güler tarihe geçti... Genç oyuncu, Dünya Kupası’nda gol atan en genç futbolcumuz oldu. 2002 Dünya Kupası’nda Emre Belözoğlu 21 yaş 275 günlükken ağları sarsmıştı. Arda, 21 yaş 120 günlükken golünü atarak rekoru Emre Belözoğlu’ndan aldı.
MAÇIN OYUNCUSU SEÇİLDİ
Avustralya ve Paraguay maçlarında etkisiz kaldığını kabul eden Arda Güler, ABD maçında ise bildiğimiz performansını gösterdi. Başarılı oyunu ile Türkiye’ye galibiyeti getiren genç futbolcu maçın oyuncusu ödülüne layık görüldü.
OZAN VE OĞUZ’DAN SİFTAH
Milli Takımımızda Ozan Kabak ve Oğuz Aydın, Dünya Kupası’nda ilk maçlarına ABD karşısında çıktı. Teknik direktör Vincenzo Montella iki oyuncuya, Avustralya ve Paraguay mücadelelerinde şans vermemişti.
KARAKTER KOYDUK
ABD maçına 11’de başlayan Ozan Kabak maç sonu şu ifadeleri kullandı: “Varımızı yoğumuzu sahaya koymak ve karakterimizi bu maçta göstermek istedik. Umarım bir nebze de olsa kendimizi affettirme şansı bulmuşuzdur.”
KANGURULAR ÜST TURDA
Grubumuzdaki diğer maçta Avustralya ve Paraguay 0-0 golsüz berabere kaldı. Türkiye’yi yenen Kangurular, Paraguay’dan da 1 puan kopararak grup ikincisi olarak Son 32 Turu’na kaldı. Mücadele sonunda büyük sevinç yaşadılar.
GÜCÜMÜZÜ GÖSTERMELİYDİK
Orta sahada görevini iyi yerine getiren Salih Özcan kazandıkları için mutlu olduklarını söyledi. Salih “Son maçımızda gücümüzü göstermek istedik. Kendimize güveniyoruz. İlk iki maçta yenildik, üçüncü maçta kendimize güvendik ve öyle oynadık. Kazandığımız için mutluyuz. Gücümüzü göstermek istedik. 2 maçtan sonra çok üzgündük. Bu galibiyete mecburduk” dedi.
BAK’TAN YAKIN TAKİP
Gençlik ve Spor Bakanı Osman Aşkın Bak, Türkiye-ABD mücadelesini statta takip etti. Bak, karşılaşmayı Hamit Altıntop, İlkay Gündoğan, Davor Suker ve İbrahim Hacıosmanoğlu ile beraber izledi.
TÜRKLER GERÇEĞİ GÖSTERDİ
Milli Takımımızın ABD’yi devirmesi ev sahibi ülke basınında geniş yankı buldu. Gazeteler ABD kadrosunun yeterince derin olmadığını savundu. ABD ve Dünya basınında şu ifadeler kullanıldı:
CBS News: “Bu maç ABD’nin en iyi oyuncuları sahadayken başka, onlar olmadan başka bir takım olduğunu gösterdi. Türkler bizim gerçeği görmemizi sağladı. Sert bir hatırlatma oldu.
Al Jazeera: Türkiye’nin tek amacı onurunu kurtarmaktı. Müthiş bir deplasman atmosferinde bunu başardılar.
beIN Global: Arda Güler, Türkiye’nin şut şanssızlığını kırdı ve 24 yıl sonra ilk golü atan isim oldu.
SANKİ EVE BİZ DÖNÜYORUZ
ABD Milli Takımı çalıştırıcısı Mauricio Pochettino maç sonu oluşan havayı anlamadığını söyledi. Deneyimli hoca “Sanki biz eve dönüyormuşuz da Türkiye turnuvada kalıyormuş gibi bir hava var bunu anlamıyorum” dedi. Pochettino şöyle konuştu: “Bu maçta da galibiyeti istiyorduk ancak sakat ve cezalı oyuncularımızı düşünerek farklı bir kadroyla sahaya çıktık. Kazanamadık ama oyundan memnunum.”