Halil Ergün, Nil Gülsüm’ün YouTube programına konuk oldu. Siyasi görüşleri ve geçmiş dönemdeki referandum tercihleri hakkında konuşan Ergün, “Ben cumhuriyetçiyim, ben Mustafa Kemal Atatürkçü olmadım hiçbir zaman. ‘Gazi Mustafa Kemal ve arkadaşları’ derim Cumhuriyeti kuranlara. Bu ülkede her haltı bu ‘Atatürkçüyüm’ diyenler yiyor” ifadelerini kullandı.
Oyuncunun sözleri sosyal medyada gündem oldu. Ergün, bir açıklama yayınlayarak konunun çarpıtıldığını iddia etti: “Evimde 5 tane Mustafa Kemal tablosu var. Mustafa Kemal Atatürk’ün kim olduğunu, ne yaptığını çok iyi bilenlerdenim. Cumhuriyet kurulduğunda sülalem de gemisinin içinde vardı. Cumhuriyet içinde biz neler yaşadık, ben 68 kuşağındanım. Atatürkçülük kavramı kullanılarak ne haltlar edildiğini de biliyoruz. Bu Mustafa Kemal’e konuşmak değildir, Atatürkçülüğü kullanma noktasını eleştirmektir. Mustafa Kemal, Cumhuriyet’in kurucusu, benim en sevgili adamımdır. Ona laf söyleyenin alnını karışlarım. Ama toplumsal girişim içinde Atatürk’ü ne kadar tersine kullandıklarını söyledim ve sözlerim çarptırıldı. Atatürk’e karşı olduğumu anlatan yaklaşıma getiriyorlar. Bunların hesabını çok fena soracağım. Hakkımda konuşulanları hukuken de takip edeceğim. Siz kimsiniz!”
İMPARATORLUK ÇOCUKLARIYIZ
Halil Ergün, program esnasında neden özellikle “Atatürk” ifadesini kullanmayı tercih etmediğine yönelik soruya şu yanıtı verdi:
“Soyadı Kanunu’yla soyadını 3 sene kullandı. Zaten hastaydı adamcağız. Mustafa Kemal, arkadaşları ve hepimiz imparatorluk çocuklarıyız. Gökten zembille inmedi Mustafa Kemal. Meseleye bütün bakmak lazım. Bizim kimseye karşı özel bir düşmanca tavrımız yok.”
2010 referandumunda büyük bir keyifle ‘evet’ oyu kullandığını belirten Ergün, “Anamı babamı da aldım gidip oy kullandım. O referandum 12 Eylül ile bir hesaplaşmaydı” ifadelerini kullandı.
BENİ TANIMAYAN KALMADI
Halil Ergün, ‘Yaprak Dökümü’ dizisi sayesinde toplumun her kesiminde tanındığını söyledi: “Beni tanımayan kalmadı. Sokakta yürümeyi severim ve şunu işitiyorum, ‘Anne Ali Rıza Bey geçiyor.’ İyi anlamda çok fena bir tutkunluk var. Fotoğraf da çektiriyorlar. Hoşuma da gidiyor.”